زمانی که صحبت از ژانر وسترن می‌شود، کوئنتین تارانتینو حاضر است راهی رسانه تلویزیون هم بشود! این فیلمساز 52 ساله و جنجالی سینما، کار تازه‌اش را برای تلویزیون جلوی دوربین می‌برد. خبر همکاری تارانتینو با این رسانه در حالی بازتاب وسیعی در رسانه‌های گروهی داشته که خودش می‌گوید مدت‌هاست در فکر ساخت یک مجموعه تلویزیونی است. مجموعه‌ای که وی برای قاب‌کوچک کارگردانی می‌کند، اقتباسی تصویری از رمان پرخواننده المور لیونارد به نام «چهل شلاق یکی کمتر» است.
کد خبر: ۸۷۳۱۷۱
وسترن ضدتبعیض‌نژادی «تارانتینو» در تلویزیون

تارانتینو که هم‌اکنون وسترن اکشن «هشت نفرت‌انگیز» را آماده اکران عمومی دارد، در گفت‌وگویی با مجله سینمایی پریمیر می‌گوید: «همیشه قبل از این‌که سراغ پروژه‌های بعدی‌ام بروم، کلی درباره کارهایی که می‌خواهم انجام دهم فکر و بررسی می‌کنم. چند سالی می‌شود که امتیاز برگردان تصویری کتاب لیونارد را خریداری کرده‌ام.

در سال‌های گذشته چند بار بحث ساخت آن مطرح شد و هر بار به دلیلی این کار عقب افتاد. اما فکر می‌کنم حالا وقت آن رسیده که سراغ این کتاب بروم. با این مجموعه، من سومین کار وسترن خودم را ارائه می‌دهم. احساس می‌کنم برخلاف دو وسترن قبلی که برای سینما تولید شد، داستان لیونارد ارزش آن را دارد که به صورت یک مجموعه تلویزیونی ساخته شود. حال و هوای کتاب به گونه‌ای است که نمی‌توان بخش‌هایی از آن را کوتاه کرد تا به فیلمی دو ساعته تبدیل شود. این داستان می‌طلبد که به صورت کامل جلوی دوربین تعریف شود.»

به این ترتیب، چهل شلاق یکی کمتر به صورت یک مینی سریال چهار تا شش قسمتی ساخته خواهد شد. کتاب لیونارد سال 1972 روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار گرفت و خط اصلی داستان آن در زندان یوما اتفاق می‌افتد. در این مکان شوم گروهی از آدم‌های بخت برگشته حضور دارند.

کاراکتر‌های اصلی داستان دو مرد در حال گذراندن محکومیت خود هستند. آنها به حبس ابد محکوم شده‌اند، ولی قصد فرار از این محل را دارند. یکی از این دو، تنها سیاهپوست حاضر در زندان است و دیگری نیمه‌سرخپوست.

آنها در ابتدا دشمن هم هستند، ولی به‌تدریج با هم دوست شده و یک هدف واحد را پیش روی خود قرار می‌دهند.

کلید فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی تارانتینو از اواخر بهار 2016 زده می‌شود و شبکه تلویزیونی موفق HBO تهیه‌کننده اصلی آن است. کار انتخاب بازیگران اصلی این درام اکشن پرتنش در جریان است و نام آنها تا قبل از پایان سال‌جاری میلادی اعلام خواهد شد.

تارانتینو به این نکته اشاره می‌کند که مجموعه او حال و هوایی اجتماعی و ضدتبعیض‌نژادی خواهد داشت. به گفته او: «اصلیت دو شخصیت مرکزی قصه فرصت آن را فراهم می‌کند تا درباره مسائل نژادی و مشکلات اقلیت‌های قومی صحبت شود. با آن که داستان کتاب لیونارد در گذشته اتفاق می‌افتد، ولی می‌توان آن را به زمان‌ معاصر هم تعمیم داد. تا زمانی که سیاهان و سرخپوستان با مشکلات مختلف روبه‌رو هستند، داستان تبعیض‌نژادی تازه است و می‌توان درباره‌اش فیلم و مجموعه ساخت.»

منبع: پریمیر

مترجم: کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها