کارت بازی ستاره بسکتبال ایران به دلیل سرباز بودن صادر نمی‌شود

معمای ارسلان

ارسلان کاظمی دانشجوست؟ سرباز است یا اصلا از سوی تیم دراگونز چین رضایت‌نامه ندارد و بازیکن آزاد نیست؟
کد خبر: ۸۶۹۵۸۱
معمای ارسلان

به گزارش جام جم آنلاین ، درست از روزی که ارسلان کاظمی برای بستن قرارداد این فصلش به ایران آمد و به مشهد رفت تا پیراهن ثامن را برتن کند، این پرسش‌ها مطرح شد و واکنش‌های متفاوتی داشت. نخست فدراسیون بسکتبال که ظاهرا دل خوشی از ارسلان به‌خاطر مصاحبه‌هایی که پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون علیه سرمربی وقت تیم ملی بسکتبال کرده بود، ندارد به حضور این بازیکن واکنش نشان داد و با خبری که روی سایت فدراسیون منتشر شد، رسما اعلام کرد ارسلان کاظمی حق بازی ندارد.

فدراسیون با اعلام این‌که کاظمی باید وضع نظام وظیفه خود را مشخص کند، از صدور کارت بازی برای او خودداری کرده است. از طرفی نامه استعلام فدراسیون به چین برای مشخص شدن این‌که این بازیکن ایرانی شاغل در لیگ چین آزاد است یا خیر با تاخیر به باشگاه چینی ارسال شد که این مساله نیز بر گره‌های کار ارسلان کاظمی برای بازی در لیگ برتر بسکتبال ایران افزود.

روز گذشته کاظمی تحت چنین شرایطی همراه ثامن مشهد به گرگان رفت تا برای بازی امروز با شهرداری در کنار تیمش باشد.

کاظمی؛ از NBA تا ثامن

ارسلان کاظمی از جمله بازیکنان خوب بسکتبال ایران است که در این سال‌ها بعد از بازی در دانشگاه‌های آمریکا (NCAA) برای حضور در رقابت‌های NBA تلاش کرده است. وی بعد از شرکت در تمرینات فیلادلفیا و قرارداد با آن برای بازی در ترکیب تیم آمریکایی شرایط لازم را به دست نیاورد تا پس از توافق برای یک فصل به چین برود.

امسال این بازیکن 25 ساله در بازی‌های پیش فصل NBA برای تیم‌های آتلانتا و هیوستون هم به میدان رفت، اما نتوانست شرایط حضور در NBA را پیدا کند. از این رو با شناختی که از مهران حاتمی در تیم پتروشیمی بندرامام پیدا کرده بود، با درخواست حاتمی، سرمربی تازه‌وارد ثامن به ایران آمد تا برای تیم مشهدی به میدان برود.

ارسلان دو فصل پیش با پتروشیمی بندرامام در لیگ برتر ایران قهرمان شد، اما برای همکاری دوباره این مربی و بازیکن مشکلاتی به وجود آمده است. از یک طرف گفته می‌شود ارسلان سرباز است و از طرف دیگر موضوع دانشجو بودن وی مطرح می‌شود و ثامنی‌ها بر همین اساس او را برای ادامه فصل جذب کرده‌اند. این نکته در برخی شبکه‌های اجتماعی هم تائید شده که ارسلان کاظمی در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه جامع شوشتر است.

سرباز یا دانشجو

در حالی که باشگاه نیروی زمینی اعلام کرده در صورت مشمول بودن ارسلان کاظمی از حضور این بازیکن در تیم بسکتبال نیروی زمینی استقبال می‌کند و فدراسیون بسکتبال هم تاکید می‌کند که هنوز مدرکی دال بر دانشجو بودن کاظمی به دست آنها نرسیده است، اما ارسلان و ثامنی‌ها قویا می‌گویند که مشکلی به نام سربازی برای آنها وجود ندارد و روی این اصل با هم به گرگان سفر کرده‌اند.

ارسلان کاظمی که نمی‌خواهد درباره این موضوع صحبت کند در گفت‌وگو با جام‌جم فقط به گفتن این‌که من مشکلی ندارم و اصلا بحث سربازی من مطرح نیست، اکتفا کرد. با وجود این از روی نام این بازیکن نمی‌توان به راحتی عبور کرد به طوری که مسئولان نیروی زمینی هم تمایل خود را برای بازی کردن ارسلان در تیم نیروی زمینی نشان داده‌اند.

دیروز مهرعلی باران‌چشمه، رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح با بیان این مطلب که وضعیت خدمت سربازی ارسلان کاظمی مشخص نیست، به ایسنا گفت: ارسلان کاظمی دو سال پیش به ایران آمد و مدعی بود که دانشجوی دانشگاه آزاد و در حال تحصیل است. با این ادعا با تیم پتروشیمی بندرامام قرارداد امضا کرد. ما استعلام کردیم و متوجه شدیم دانشجوست و فدراسیون نیز حضورش در دانشگاه را تائید کرد. با این شرایط توانست در لیگ ایران بازی کند و پس از پایان بازی‌ها از کشور خارج شد.

او ادامه داد: اینک این ملی‌پوش به کشور برگشته و می‌خواهد بازی کند، اما چون متولد سال 1369 است، مشمول خدمت مقدس سربازی می‌شود و با توجه به این‌که در دانشگاه حضور نداشته و ادامه تحصیل نداده‌، دانشجو هم محسوب نمی‌شود. او باید وضعیتش را مشخص و تکلیفش را معین کند. پس از این‌که وارد دوران سربازی شد‌ باید در تیم نیروی زمینی به میدان برود.

مسئولان باشگاه ثامن که مانند ارسلان در قبال این اتفاقات موضع سکوت درپیش گرفته‌اند، مشکل ارسلان را نداشتن رضایت‌نامه از چین یا فیلادلفیا بیان کردند که ظاهرا از طریق ایجنت ارسلان به دنبال گرفتن رضایت‌نامه هستند. آنها اصلا اعتقادی به سرباز بودن بازیکنشان ندارند و روی دانشجو بودن او تاکید دارند. این اتفاق ممکن است تا عصر امروز و با بازی کردن ارسلان کاظمی در ترکیب ثامن برابر شهرداری گرگان به پایان برسد، اما از سوی دیگر باید منتظر اتفاق‌های تازه‌ای بود که شاید اراده‌ای پشت بازی نکردن جوان اصفهانی در لیگ برتر بسکتبال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها