خلعتبری آهنگسازی می‌کند

انتشار تازه‌ترین اثر همایون شجریان

مروری بر تیتراژهای ماندگار قربانی

من عاشق چشمت شدم

«من عاشق چشمت شدم» تازه‌ترین آلبوم علیرضا قربانی با آهنگسازی فردین خلعتبری است که به‌تازگی رونمایی شده است.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۲
من عاشق چشمت شدم

این اثر دارای هشت قطعه و دربردارنده آثاری است که قربانی طی سال‌های گذشته برای تیتراژ سریال‌های مختلف تلویزیونی خوانده است. نام آلبوم، برگرفته از تیتراژ سریال مدار صفر درجه است که هنوز هم مخاطبان آن را به خاطر دارند. این اثر با شعری از افشین یداللهی، موسیقی فردین خلعتبری و صدای قربانی یکی از تیتراژهای به یاد ماندنی تلویزیون است. این خواننده تاکنون تیتراژ سریال‌های تنهایی لیلا، کیف انگلیسی، شب دهم، روشن‌تر از خاموشی، وضعیت سفید و راستش را بگو را خوانده است.

پنج قطعه آلبوم «من عاشق چشمت شدم» از اجرای زنده ارکسترال توسط ارکستر مجلسی ایرانیان به رهبری بردیا کیارس ضبط شده است. بدنه اصلی سازبندی و هارمونی آلبوم را موسیقی کلاسیک غربی و ارکستر سمفونیک تشکیل داده است. آهنگساز از تغییرات هارمونیک و فضاسازی‌هایی استفاده کرده که مخاطب حرفه‌ای موسیقی کلاسیک با آن آشناتر است. البته این تغییرات، بی‌دلیل نبوده و در پی ارتباط عمیق شعر و موسیقی به وجود آمده است، همچنین در بعضی قطعات، از سازهای ایرانی هم استفاده شده، اما چندان پررنگ نیستند و در جهت فضای حاکم بر موسیقی قرار گرفته‌اند.

قربانی درباره این آلبوم گفته است: بدون اغراق باید بگویم علاقه زیاد من برای انتشار این آلبوم از شور و اشتیاقی ایجاد شد که مردم به من منتقل می‌کردند و می‌خواستند این آهنگ‌ها را داشته باشند. البته وقتی بیشتر مجاب به انجام این کار شدم که فهمیدم غیر از وجود نسخه‌هایی از این اثر روی اینترنت، به صورت سی‌دی هم به فروش می‌رسد و حالا امروز خیلی خوشحال و خرسندم که بالاخره این فرصت فراهم شد تا آن را در قالب یک آلبوم منتشر کنیم.

در مسیر انتشار آلبوم، آقای خلعتبری و یداللهی تلاش زیادی کردند و وسواس‌ زیادی به خرج دادند و حتی گاهی بر سر یک کلمه بحث می‌کردند، ولی به هر حال تمام آن تلاش‌ها و سختگیری‌ها نتیجه داد و به زعم من، یک اثر خوب منتشر شد. به هر ترتیب نام اثر، سلیقه آقای کاتب بوده و من آن را دوست داشتم و پسندیدم چون یک جمله عاشقانه و در واقع زبانی مشترک بین همه زبان‌ها و آدم‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها