خاکپور:درس هایمان را خوانده‌ایم، وقت امتحان است

سرمربی تیم امید در آستانه حضور این تیم در رقابت‌ های انتخابی المپیک تصریح کرد نه نیازی به لژیونرهای این تیم دارد نه نظارت و مشاوره کارلوس کی‌روش.
کد خبر: ۸۶۸۵۹۷

تیم فوتبال امید ایران در شرایطی قرار است از 22 دی ماه جاری در رقابت‌های انتخابی المپیک در قطر به میدان برود که در صورت قرار گرفتن در جمع سه تیم برتر این رقابت‌ها بعد از چهار دهه راهی المپیک خواهد شد. با این‌که در ماه‌های گذشته کادر فنی و دست‌اندرکاران این تیم بر همراهی لژیونرهای تیم امید تاکید داشتند و حتی در روزهای گذشته هم نشستی با سردار آزمون برگزار کردند، محمد خاکپور سرمربی تیم امید درباره حضور لژیونرها به ایسنا، گفت: در این‌که علیرضا جهانبخش و سردار آزمون بهترین‌های ایران هستند، شکی نیست. هر مربی دوست دارد این بازیکنان را در اختیار داشته باشد اما من حقیقتا به این نتیجه و باور رسیده‌ام که بازیکنان داخلی ما به هیچ وجه از آنها کمتر نیستند. بودن لژیونرها می‌تواند به ما کمک کند، اما نبودن آنها هم نمی‌تواند ما را خیلی اذیت کند.

او افزود: ما مکاتبات‌مان را با هر دو باشگاه آلکمار و روستف از چند هفته قبل انجام دادیم؛ چرا که می‌دانستیم زمان بازی‌های مرحله نهایی انتخابی المپیک در فیفا دی نیست. از باشگاه روسی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. علاوه بر این آزمون حدود دو هفته قبل عمل جراحی بینی داشته و گویا استراحت مطلق دارد و تمرین نکرده است. در مورد عزت‌اللهی نیز باید بگویم تیم امید در پست هافبک دفاعی بازیکنان بسیار خوبی دارد که از کیفیت بالایی برخوردارند. با توجه به این‌که ما عزت‌اللهی را در تمرین‌های قبلی خود هرگز نداشته‌ایم چندان حساسیتی در این خصوص نداریم، علاوه بر این عزت‌اللهی پس از بازی با ژاپن اعلام کرد که از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شده است.

خاکپور درباره علیرضا جهانبخش گفت: او خودش به شدت از چند هفته قبل پیگیر حضورش در تیم امید بود، اما باشگاه هلندی صراحتا اعلام کرده که جهانبخش را به تیم امید نمی‌دهد و آنها به این بازیکن نیاز دارند.

خاکپور درباره حریفان تیم امید در انتخابی المپیک گفت: شرایط، شرایط بسیار سختی است. هدف ما در وهله اول صعود از مرحله گروهی است. از سه تیم سوریه، چین و قطر شناخت کاملی داریم و این شناخت را به بازیکنان انتقال می‌دهیم. در مرحله بعد به احتمال خیلی زیاد به ژاپن یا عربستان برخورد خواهیم کرد که این دو تیم را نیز آنالیز کرده‌ایم. به طور کل شانزده تیمی که در این مسابقات شرکت کرده‌اند، تلاش لازم را داشته‌اند. هیچ یک از این تیم‌ها در سالی که گذشت بیکار نبودند.

او درباره موضوع حضور کی‌روش در قطر و دیدن بازی‌های تیم امید گفت: ایرادی ندارد هر کسی برای دیدن بازی‌های تیم ملی امید به قطر بیاید حتی حضور کی‌روش در ورزشگاه برای تماشای دیدار تیم امید می‌تواند انگیزه مضاعفی را برای بازیکنان ایجاد کند تا بخواهند خودشان را ثابت کنند یا حتی این که بهتر کار کنند. تا این لحظه هیچ صحبتی با من در این خصوص انجام نشده است. به نظر من هر کسی که می‌تواند از تیم امید حمایت کند بهتر است به قطر بیاید و بازی‌ها را تماشا کند.

گفته می‌شود کی‌روش برای نظارت به قطر می‌رود که خاکپور در این خصوص گفت: استنباط شخصی‌ام این است که کی‌روش مربی بسیار حر‌فه‌ای است که اصول حر‌فه‌ای را می داند. بعد از یک سال بدون هیچ گونه ارتباط، نشستی و تمایلی اگر بخواهند نظری بدهد فکر نمی‌کنم که از نظر حر‌فه‌ای درست باشد. قطعا خود کی‌روش این مساله را بهتر از من می‌داند و هیچ جای دنیا نیز چنین مساله‌ای وجود ندارد. به‌ هر‌ حال در یک سال‌ اخیر هر کسی نیز به من مشورت داد شنیدم، خواندم و آنها که منطقی بود و می‌توانست به ما کمک کند به آن عمل کردم. دیگر فکر نمی‌کنم در چند روز باقی‌ مانده یا حین مسابقات نظری بتواند به ما کمک کند! ما تقریبا تا به امروز درس‌هایمان را خوانده‌ایم و در برهه کنونی وقت امتحان دادن است. فکر نمی‌کنم این مساله در اصول حر‌فه‌ای که کی‌روش کاملا به آن واقف است جایگاهی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها