رئیس سازمان صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌های اخیر به دلیل معوقات بانکی، بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل و توسط بانک‌ها تملک شده و تعطیلی و تملک این واحدها از سوی بانک‌ها هیچ دستاوردی برای بانک ندارد.
کد خبر: ۸۶۸۴۹۴

به گزارش تسنیم، نادر میرشکاری در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان اظهار کرد: گردش مالی واحدهای تولیدی و صنعتی در سیستان و بلوچستان را باید حمایت کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل معوقات بانکی، بسیاری از واحدهای تولیدی تعطیل و توسط بانک‌ها تملک شده و تعطیلی و تملک این واحدها از سوی بانک‌ها هیچ دستاوردی برای بانک ندارد.

این مقام مسئول گفت: بانک‌ها باید با برنامه‌ریزی وارائه راهکار سبب شوند تولید ادامه پیدا کند و اشتغال در سیستان و بلوچستان رونق یابد؛ چرا که تملک کارخانجات سودی برای بانک‌ها ندارد و فقط سبب مخروبه شدن آن واحد تولیدی می‌شود.

میرشکاری، استان سیستان و بلوچستان را رنگین‌کمان معادن کشور دانست و افزود: در این خصوص کار شناسایی ده‌ها کیلومتر از معادن استان در حال اتمام است و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها بتوانیم اشتغال پایدار در سیستان و بلوچستان ایجاد کنیم. رئیس شورای هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: بانک‌های استان سال گذشته 64 درصد منابع خود را برای پرداخت تسهیلات به بخش خدمات تخصیص دادند.

طیب‌نیا افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلات مالی نزدیک به 4000میلیارد تومان از محل پرداخت تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها معوقات دارند و با وجود گذشت سررسید آن، روستاییان قادر به پرداخت معوقات خود نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها