برخی سایت‌های خبری یمن از کشته شدن محمد بن مساعد بن جلوی، معاون بازرس کل عربستان در عملیاتی نظامی در استان مأرب خبر دادند. این درحالی است که نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی می‌گویند تاکنون موفق شده‌اند صدها تن از نیروها و مزدوران عربستانی را در مقر دولت در شهر حزم مرکز استان جوف محاصره کنند.
کد خبر: ۸۶۷۵۸۴

به گزارش ایسنا، در میان نیروهای محاصره شده،‌ اتباع خارجی و افسران عالی‌رتبه عربستانی و اماراتی و نیز برخی فرماندهان بومی یمن وجود دارند. سایت شبکه خبری المیادین لبنان نیز درهمین رابطه به نقل از وزارت دفاع یمن از کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی بر کوه الاسود در استان الجوف واقع در شرق این کشور و محاصره صدها نیروی نظامی از جمله تعدادی از افسران عربستانی و اماراتی خبر داد. طبق گزارش این شبکه، ارتش و کمیته‌های مردمی موفق به خنثی‌سازی ده‌ها مینی شدند که ارتش عربستان در نزدیکی اماکن مورد نظر در منطقه جیزان کار گذاشته بود.

طی روزهای گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن که از سوی نیروهای مسلح حزب اصلاح حمایت می‌شوند و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه‌ای واقع در غرب شهر الحزم مرکز استان الجوف رخ داد. در این درگیری‌ها تعداد زیادی از هر دو طرف کشته و زخمی شدند.

همزمان دیروز اعلام شد جنگنده‌های عربستانی سلسله حملاتی را علیه مناطق مختلف در استان صعده صورت دادند که از جمله مدرسه عمار بن یاسر در منطقه الطلح و نیز مسیر ارتباطی دو شهرستان الظاهر و حیدان بود.

همچنین جنگنده‌های سعودی مناطق مختلف رازح را هدف گرفتند که طی آن یک کودک و یک زن زخمی شدند. امارات نیز حدود 100 کادر نظامی و 23 خودروی زرهی را با هدف تقویت نیروهای امنیتی خود به عدن فرستاد. عربستان و 9 کشور عربی دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین، حملات هوایی، دریایی و زمینی را علیه نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز کرده است. در اثر این حملات تاکنون بیش 27 هزار نفر از جمله زنان و کودکان یمنی به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند.

روزگذشته احمد بن شمسی مدیر ارتباطات و شکایات سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: جنایاتی که ائتلاف سعودی در یمن مرتکب شده یکی از بزرگ‌ترین جنایت‌های شکل گرفته علیه بشریت به‌شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها