در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح شد:

دیدگاه غرضی درباره قانون کپی رایت

حجت الاسلام محمد باقری در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

ایجاد دادگاه کتاب راه دور زدن قانون را می بندد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، کپی‌برداری غیرمجاز کتاب‌ها و صنایع فرهنگی را نکوهش کرد و خواستار برخورد قانونی مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قوه قضاییه با متخلفان شد.
کد خبر: ۸۶۶۸۷۸
ایجاد دادگاه کتاب راه دور زدن قانون را می بندد

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین گفت: کپی غیرمجاز کتاب به هر دلیل، غیرقانونی و غیرشرعی است و باید با اماکن و افرادی که در این خصوص فعالیت دارند برخورد شود. قوه قضاییه هم می‌تواند به عنوان نماینده مدعی العموم پیگیر موضوع شود.

وی ضمن حمایت از طرح ایجاد«دادگاه کتاب»افزود: ناشران باید در صورت مشاهده کپی غیرقانونی کتاب‌ها اطلاع رسانی کرده و قوه قضاییه را در برخورد بهتر و سریع تر با مجرمان یاری کنند، زیرا در هر صورت تکثیر غیرقانونی صنایع فرهنگی سرقت محسوب می شود.

باقری در عین حال تصریح کرد: این طرح در کوتاه مدت چاره ساز نیست. باید به دنبال این باشیم که قانون گرایی را در کشور نهادینه کنیم. متاسفانه در عمل به قانون مشکل داریم و در اکثر لایه‌های اجتماعی شاهد قانون شکنی هستیم که از ضعف فرهنگی نشات می‌گیرد. اینکه چرا قانون گریزی در جامعه نهادینه شده، نیازمند بررسی همه جانبه و کالبدشکافی فرهنگی است.

نماینده مردم بناب در مجلس نهم در خصوص دلایل عدم اجرای قانون در جامعه گفت: این مشکل به فرهنگ ما ایرانی‌ها برمی‌گردد که همواره قوانین را دور می‌زنیم. مجلس به اندازه کافی قانون وضع می‌کند ولی مسئله اصلی چگونگی اجرای قانون و نظارت آن است. دولت باید جلوی قانون شکنان را بگیرد و با تقویت نهادهای خانواده و آموزش و پرورش به اصلاح مشکل بپردازد.

گفتنی است؛ پیشنهاد تاسیس شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های مربوط به کپی‌های غیرمجاز کتاب با همکاری قوه قضائیه و تشکیل«دادگاه کتاب»،نخستین بار توسط معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد مطرح شد.

رضا گلین شریف دینی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها