یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: استفاده زیاد از نمک سلامتی افراد را تهدید می‌کند اما می‌توان با جایگزین‌هایی آن را از غذاها حذف کرد و همچنان غذا با طعم عالی داشت.
کد خبر: ۸۶۶۷۱۸
این گونه بدون نمک به غذا طعم دلپذیر بدهید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر پیام فرحبخش گفت: اگر می‌خواهید طعم شوری در زندگیتان جاری باشد به جای نمک معمولی از نمک رژیمی استفاده کنید و به هیچ عنوان نمک را به سفره‌هایتان وارد نکنید. به دلیل آن که نمک طعام از کلروسدیم و نمک رژیمی از کلروپتاسیم تشکیل شده، استفاده از نمک رژیمی در ضرورت توصیه می‌گردد.

وی افزود: نمک رژیمی نه تنها باعث بالا رفتن فشارخون نمی‌شود بلکه باعث کاهش فشارخون شده و به سلامتی قلب و عروق هم کمک خواهد کرد.

دکتر فرح‌بخش در خصوص میزان استفاده از نمک در روز تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی معتقد است افراد باید زیر 6 گرم نمک در روز استفاده کنند که متأسفانه در کشور ما این میزان بیشتر است زیرا تمامی افراد نمک زیادی مصرف می‌کنند اما باید گفته شود تا جایی که امکان دارد به جای نمک از چاشنی‌های دیگر مثل فلفل، زنجبیل، دارچین، آویشن یا طعم دهنده‌های دیگر در غذاها استفاده شود.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که فشارخون بالا دارند با مصرف زیاد نمک وضعیت‌شان بدتر خواهد شد و بالا رفتن فشارخون دلیل برای سکته‌های مغزی و قلبی است پس توصیه می‌کنیم افرادی که فشارخون دارند از نمک به میزان محدود استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها