مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

از ایران یک فغانی! +تصاویر

پاس دادن یکی از مهم ترین اجزای تاکتیک در فوتبال است.
کد خبر: ۸۶۵۴۳۳
ستاره هایی برای پاس دادن

به گزارش جام جم ورزشی ، بدون پاس تاکتیک از بین می رود و بدون تاکتیک فوتبال هیچ معنایی ندارد. اینجا گلزنان و خوش تکنیک ها را فراموش می کنیم. اینجا کار پاس دهندگان خیلی بیشتر اهمیت دارد. باز هم پاس گل دادن اولویت قرار نمی گیرد. میزان پاس دادن در یک مسابقه فوتبال مهم است. حالا مهم نیست آن پاس تبدیل به گل می شود یا خیر.

با برترین پاس دهندگان قاره اروپا و فوتبال لیگ های اروپایی آشنا می شویم. آمار بازیکنانی مد نظر قرار گرفته که در پنج لیگ مطرح لالیگا، لیگ برتر انگلیس، لوشامپیونه، بوندسلیگا و سری آ ایتالیا به میدان می روند.

شگفت آور اینکه پنج بازیکن پاری سن ژرمن در 10 پاس دهنده برتر قرار گرفته اند. در واقع پاریسی ها برترین پاس دهنده های فوتبال اروپا هستند که شاید تسلط بازیکنان پاری سن ژرمن در جدول برترین پاس دهندگان حاکی از تفکرات نوین مربی مطرح این تیم یعنی لوران بلان باشد.

از سوی دیگر غیبت ستاره های بزرگ فوتبال اروپا یعنی کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، نیمار، لوئیس سوارز، سرخیو آگوئرو و ... در این فهرست سوال برانگیز است و انتقاداتی را به آنها وارد می کند که چرا آنها تا این حد نسبت به مساله بسیار مهمی به نام پاس دادن تا این حد بی توجه هستند.

این پاس دهندگان همان هایی هستند که در مقایسه با ستاره هایی همچون نیمار و رونالدو و مسی نقششان کمتر به چشم می آید اما بار اصلی در واقع بر دوش آنهاست.

پس از پاریسی ها که فهرست برترین پاسورهای اروپایی را احاطه کرده اند بایرن مونیخ نیز پاسورهای قدرتمندی دارد.

در ادامه با 10 پاسور برتر فوتبال اروپا آشنا می شویم. نام آنها ذکر می شود و در ادامه به باشگاه و سپس درصد پاس دهی آنها ذکر شده است.

هنوز در فوتبال دنیا کسی رکورد ژاوی اسطوره باشگاه بارسلونا را در زمینه پاس دهی را نشکسته است. او در جریان یک مسابقه 100 درصد پاس سالم داد تا نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

1- تیاگو سیلوا (پاری سن ژرمن - 94.28 درصد)

2- داوید لوئیز (پاری سن ژرمن- 93.82 درصد)

3- تونی کروس (رئال مادرید- 92.84 درصد)

4- مارکو وراتی (پاری سن ژرمن- 92.73 درصد)

5- تیاگو موتا (پاری سن ژرمن - 92.66 درصد)

6- بلیز ماتودی (پاری سن ژرمن - 92.29 درصد)

7- داوید آلابا (بایرن مونیخ - 92.24 درصد)

8- خولیان ویگل(دورتموند - 91.87 درصد)

9- رافینیا (بایرن مونیخ - 91.8 درصد)

10-نمپلیز مندی (نیس- 91.76 درصد)

هیلدا حسینی خواه / منبع: سایت گل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها