بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگو با شبکه 2 تلویزیون هلند تاکید کرد: در حال حاضر انگیزه اصلی غرب برای مبارزه با تروریسم و داعش ترس است نه ارزش‌های انسانی. ما باید این پرسش را مطرح کنیم که چرا غرب از همان آغاز و پیش از به وجود آمدن داعش با تروریسم مبارزه نکرد. آیا جبهه‌النصره و القاعده پیشتر وجود نداشتند؟
کد خبر: ۸۶۵۱۸۰

به گزارش ایسنا، اسد گفت: هیچ‌کسی نمی‌تواند بدون حضور نیروهای زمینی در میدان نبرد و بدون وجود زمینه واقعی و یک زمینه اجتماعی‌ که در جنگ علیه تروریست‌ها از شما حمایت به عمل آورد، به مبارزه با تروریسم بپردازد. رئیس‌جمهور سوریه افزود: تعدادی از مسئولان اروپایی ارزش‌های خود را به دلارهای نفتی فروختند و به وهابیان عربستانی اجازه دادند ایدئولوژی تندروی را به کشورهای آنها بکشانند. اگر واقعا مسئولان اروپایی در حل مشکل سوریه جدی هستند باید به جای پند و موعظه از ورود تروریست‌ها از طریق ترکیه ممانعت به‌عمل آورند. ترکیه کلید لجستیک موفقیت تروریست‌هاست و عربستان نیز با پول‌ها و ایدئولوژی خود کلید دیگر است.

وی تاکید کرد: مردم سوریه درباره این که چه کسی در قدرت باقی خواهد ماند و چه کسی باید برود ،تصمیم خواهند گرفت. اگر مردم سوریه مرا نخواهند من باید فورا منصبم را ترک کنم.

وی در پایان تاکید کرد «ایران» و «روسیه» و متحدانشان که از دولت قانونی سوریه حمایت می‌‌کنند آمادگی ارائه راه حل‌هایی برای خروج از بحران سوریه را دارند، ولی غربی‌ها چنین آمادگی را ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها