پژوهش در موسیقی محرم

تلاش ۲۰ ساله برای انتشار «شور و شین» به ثمر نشست

تلاش ۲۰ ساله برای گردآوری آلبوم موسیقی «شور و شین» به ثمر نشست و این آلبوم موسیقایی عاشورایی با موضوع «پژوهش در موسیقی محرم» رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۸
تلاش ۲۰ ساله برای انتشار «شور و شین» به ثمر نشست

پژوهشگر و گردآورنده آلبوم «شور و شین» درمراسم رونمایی از این آلبوم که در تالار امیرکبیر دانشگاه تهران برگزار شد گفت: از سال 65 تا 85 برای گردآوری این آلبوم از نواحی مختلف ایران تلاش شد.

جهانگیر نصری اشرفی افزود: واقعه عاشورا ابعادی دارد که از جنبه های مختلف هنری و مذهبی می تواند درس های زیادی به ما دهد، ما نیز این آلبوم را به گونه ای گردآوری کرده ایم که به فراخور شرایط بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در مقطع حساس فرهنگی هستیم و بسیاری از میراث فرهنگی مان در حال نابود شدن است و گسترش چنین آثاری می تواند به حفظ میراث فرهنگی ما کمک شایانی کند، آلبوم «شور و شین» شامل چهار سی دی و یک کتابچه است که امیدوارم درخور واقعه عاشورا باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران نیز گفت: هدف اصلی ما رشد فرهنگ داخلی و صدور آن به کشورهای دیگر است، از سویی واقعه عاشورا به نوعی هویت ما ایرانیان به حساب می آید و باید آن را در خود پرورش دهیم و در جهان عرضه کنیم، واقعه عاشورا پس از سال‌ها هنوز پویا و متعالی و علاوه بر تاثیرگذاری سبک آفرین است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجید سرسنگی افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه تهران تصمیم گرفت آلبوم شور و شین را تهیه کند و مرحله بعدی باز تولید و گسترش این آلبوم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها