گفتگو با مهندس رجبعلی‌ کارگر درباره یوز ایرانی

دشت‌ های ایران زیر پای یوز آسیایی

مراسم روز جهانی یوزپلنگ آسیایی با حضور گری لوئیس نماینده مقیم سازمان ملل و معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۲۰۹۳
یوزپلنگ نماد ملی، منطقه ای و بین المللی است

نماینده مقیم سازمان ملل در کشور در مراسم روز جهانی یوز پلنگ آسیایی گفت: امروز گرد هم آمدیم تا علاوه بر گرامیداشت روز جهانی یوز پلنگ، مراسم 12 سال همکاری دفتر توسعه ملل متحد با سازمان حفاظت محیط زیست را جشن بگیریم.

به گزارش شبکه مجازی آستان، گری لوییس در روز جهانی یوزپلنگ آسیایی افزود: در طی 12 سال گذشته سازمان ملل در نصب دوربین ها مناطق محافظت شده و... کمک های چشمگیری داشته است البته محافظت از یوزپلنگ ها را مدیون تلاش های بی وقفه محیط بانان هستیم.

وی گفت: سازمان ملل از هیچ کمکی به دولت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و حراست از یوزپلنگ آسیایی دریغ نخواهد کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان از مشاهده 18 توله یوزپلنگ خبر داد و گفت:با اینکه یوز پلنگ ها در همه مناطق آسیا منقرض شده است اما خوشحالیم که بقایای یوزپلنگ ها را در زیستگاه های طبیعی تنها ما در ایران داریم.از این رو این مسئله بسیار ارزشمند است و یوزپلنگ یک نماد ملی، منطقه ای و بی المللی برای ما به شمار می رود.

معصومه ابتکار با اشاره به بهره مندی از مشاوران خارجی در این پروژه ادامه داد: از یک مشارو بین المللی متخصص گربه سانان که پر از تجربیات ارزشمند بود بهره مند شدیم. در حال حاضر نیز با دوربین ها شرایط را تحت بررسی و کنترل داشته و باید شرایط لازم را برای دو یوز ایرانی با نام های کوشکی و دلبر فراهم کنیم تا این دو یوز در شرایط عالی تکثیر کنند.

معاون رییس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی در خصوص سرشماری یوزپلنگ ها در اختیار نداریم اما می توان گفت در سال جاری 18 مورد یوزپلنگ جدید را شناسایی کرده ایم. در حال حاضر نیز ارزیابی ها نشان می دهد که در زیستگاه یوزپلنگ ها آرامش برقرار است و در حال تکثیر به سر می برند. امیدواریم که جرائم ضرر و زیان یوزپلنگ ها هر روز کاهش بیشتری داشته باشد البته تعامل خوبی با قوه قضاییه در این مورد داشته ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها