در نیم فصل نخست لیگ برتر بانوان چه گذشت؟

در تعقیب بهترین گلزن

لیگ برتر فوتبال بانوان به نیمه رسید. فصل 95-94 لیگ برتر فوتبال بانوان همان طور که پیش بینی می شد کم و کاست های فصل قبل را داشت اما حداقل بار مثبت آن این است که تماشاگران زن بیشتری به ورزشگاه های نه چندان باکیفیت و با امکانات محل برگزاری رقابت های لیگ برتر رفتند.
کد خبر: ۸۶۰۲۲۸
در تعقیب بهترین گلزن

این یک آمار دقیق نیست اما ارزیابی های اجمالی افزایش تعداد تماشاگران را اثبات می کند.

به هر روی لیگ برتر فوتبال بانوان هر چقدر هم که کم و کاستی داشته باشد اما خالی از نکات جذاب و خواندنی نیست. آنچه در ادامه می آید مهم ترین نکات نیم فصل نخست رقابت ها است.

بهترین خط دفاع: اصفهانی های حیرت انگیز

اصفهانی ها امسال عزم خود را جزم کردند تا همه را پشت سر بگذارند. از ملوان و بم همیشه مدعی تا سیرجانی های تازه جان گرفته. تیم آینده سازان میهن نجف آباد در این فصل آماده تر از هر تیمی به نظر می رسند. به نظر می رسد سرمایه گذاری ها در فوتبال بانوان اصفهان تقریبا به نتیجه رسیده است. برگزاری فستیوال های مختلف استعداد یابی گام بزرگی برای فوتبال اصفهان بود. اصفهانی ها با توجه به همین فستیوال ها با برنامه گام به فصل جدید لیگ برتر بانوان گذاشتند.

تیم آینده سازان میهن نجف آباد نه تنها قهرمان نیم فصل شد بلکه یک رکورد حیرت انگیز هم ثبت کرد؛ دریافت تنها دو گل در کل نیم فصل. این یا از قدرت بسیار بالای خط دفاعی اصفهانی ها ناشی می شود و یا خط حمله دیگر تیم ها بسیار ضعیف است. به هر حال آنها با 23 امتیاز از 9 بازی قهرمان نیم فصل شدند.

بدترین تیم: هیات بوشهر

شاید اگر بوشهری ها می دانستند بنیه تیمشان تا این حد ضعیف است هرگز تیمی به این فصل لیگ برتر بانوان نمی فرستادند. تیم هیات بوشهر تمام رکوردهای منفی را به نام خود ثبت کرد. از تعداد گل های خورده تا گل های زده! شاهکار مهم تر این تیم جایی است که در 9 بازی برگزار شده در نیم فصل نخست حتی یک امتیاز هم به دست نیاورد. آنها با صفر امتیاز در قعر جدول هستند که در نوع خود رکوردی وحشتناک به شمار می رود. البته همین که هیات بوشهر با این بنیه ضعیف و البته کوهی از مشکلات مالی هنوز در لیگ برتر به کار خود ادامه می دهد جای تعجب و البته تحسین است! آمار این تیم آنقدر منفی است که فقط بدترین خط حمله و یا بدترین خط دفاع به آنها اختصاص ندارد.

پولدارها: بمی ها و انزلی چی ها

دو تیم شهرداری بم و ملوان بندرانزلی بیشترین هزینه را در میان دیگر تیم های لیگ برتری به منظور حضور در لیگ صرف کرده اند. گفته می شود رقم های صرف شده برای این دو باشگاه به ترتیب 109.5 میلیون تومان و 103 میلیون تومان بوده است. این در حالی است که یک منبع آگاه در باشگاه ملوان رقم صرف شده برای این باشگاه در لیگ برتر بانوان را نه 103 میلیون که حدود 252 میلیون تومان اعلام کرده است. البته هر چند این سه باشگاه در میان سایر باشگاه بیشتر پول خرج کرده اند اما همین رقم آنها هم برای سرمایه گذاری در ورزش و به خصوص در لیگ برتر خیلی کم به نظر می رسد. با این حال اخبار دیگر حاکی از این است که بودجه این باشگاه ها خیلی بیشتر از چیزی است که اطرافیان این تیم ها می گویند.

بی پول ها: ازنا و بوشهر

اگر بخواهیم بر روی بی پولی تاکید کنیم باید بگوییم همه تیم ها بی پول هستند اما اگر بخواهیم خیلی عمیق تر به موضوع نگاه کنیم باید شهرداری ازنا و هیات بوشهر را فقیرترین تیم ها بدانیم. این تیم ها حتی گاهی اوقات برای ایاب و ذهاب به شهرهای دیگر هم مشکل مالی دارند. اما تراژدی اصلی مربوط به قهرمان نیم فصل یعنی آینده سازان میهن نجف آباد است که گفته می شود شاید در نیم فصل به دلیل مشکلات مالی از ادامه حضور در لیگ انصراف بدهد!

بهترین بازیکن: سارا، فاطمه و دیگران

سارا قمی فصل گذشته عنوان خانم گلی لیگ را به دست آورد و امسال نیز عزم خود را جزم کرده تا باز هم جز بهترین ها باشد. دختری که پنج سال پیش یکی از مطبوعاتی های قدیمی "سارادونا" لقب گرفت تا او را به مارادونا تشبیه کنند هنوز در فوتبال حرف های زیادی برای گفتن دارد. مربیان لیگ برتری و کارشناسان این ملی پوش ملوان را برترین بازیکن نیم فصل می دانند هر چند کوهستان خسروی و فاطمه ارژنگی هر دو از شهرداری بم نیز از دیگر بازیکنان خوب لیگ برتر هستند.

بی خبرترین فدراسیون

بد نیست در انتها هم یادی از فدراسیون فوتبال کنیم که بی اطلاع ترین نهاد در رابطه با فوتبال بانوان است. در سایت این فدراسیون نه می توانید اطلاع دقیقی از جزئیات مسابقه ها ببینید و نه فردی مسئولیت ارائه آمار لیگ بانوان را به طور مشخص بر عهده دارد. فدراسیون نشین ها آنقدر در رابطه با فوتبال بانوان بی اطلاع هستند که حتی نمی دانند چه کسی برترین گلزن لیگ برتر است. نکته بسیار خنده دارتر این است که مربیان لیگ برتری نیز از این موضوع کاملا بی خبر هستند. یکی فاطمه ارژنگی را برترین گلزن معرفی می کند و آن یکی ادعا دارد سارا قمی گل های بیشتری زده است. آذر موسوی هم خانم گل نیم فصل معرفی شده، بازیکنی که اصلا مدافع است و کمتر پایش به گلزنی باز می شود. در واقع می توان ارزشی که فدراسیون نشین ها برای فوتبال بانوان قائل هستند را به طور کامل دید و درک کرد!

امینی: شاید نیم فصل دوم نباشیم

آینده سازان میهن نجف آباد اصفهان به عنوان قهرمان نیم فصل حال و روز خوشی ندارد. نسرین امینی سرمربی این تیم درباره شرایط این تیم در نیم فصل نخست و آینده این تیم در هفته های پیش رو به «جام بانوان» گفت: امسال با هدف قهرمانی گام به لیگ برتر بانوان گذاشتیم. سه سال پشت سر هم به مقام سوم لیگ رسیدیم اما برای این فصل طوری تیم را بستیم که کوچک ترین مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: ما تیم های ملوان و بم را به عنوان مدعیان قهرمانی آنالیز و تمرینات خود را با درنظر گرفتن شرایط این دو تیم طراحی کردیم. در این فصل شاهد این بودیم که سطح تیم ها تقریبا برابر شده و بازی ها واقعا غیرقابل پیش بینی است. در شرایط کنونی تیم شهرداری سیرجان از تیم های بم و ملوان خیلی بهتر است.

امینی یادآور شد: آینده سازان تیمی است که از نظر فنی هیچ مشکلی ندارد. تیم من تاکتیک پذیر است اما متاسفانه مشکل مالی برای ما تبدیل به یک مساله حاد شده است. ممکن است به دلیل همین مشکلات مالی تیم از لیگ کنار بکشد. تا همین الان هم با جیره بندی جلو آمدیم.

سرمربی آینده سازان در خاتمه گفت: جای تاسف است که استان اصفهان به این بزرگی و با این حجم از کارخانه های صنعتی یک اسپانسر برای تنها نماینده اش در لیگ برتر فوتبال بانوان ندارد. احتمال انصراف تیم زیاد است.

هیلدا حسینی خواه/جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها