وکیل یکی از مظنونان بازداشتی مرتبط با حملات پاریس در بلژیک با استناد به گفته‌های موکل خود می‌گوید که «عبدالسلام صلاح» عامل فراری حملات پاریس کمربند مملو از مواد منفجره با خود دارد و آماده اقدام انتحاری است.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۸
عامل فراری حملات پاریس آماده اقدام انتحاری

به گزارش فارس، وکیل یک از مظنونان بازداشتی متهم به مشارکت در حملات تروریستی پاریس در گفت‌وگو با شبکه LCI اعلام کرد: «عبدالسلام صلاح که دستکم به جرم ایفای نقش لجستیکی در حملات مرگبار پاریس تحت تعقیب است، احتمالا آماده است خود را منفجر کند. طبق آخرین اظهارات موکل من، عبدالسلام صلاح به شدت عصبانی است و احتمال دارد آماده منفجر کردن خود باشد. اما در حال حاضر نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم.»

بر اساس این گزارش، فردی 26 که خود را عبدالسلام صلاح ساکن بلژیک معرفی کرده بوده، یکروز پس از حملات مرگبار پاریس، در حالیکه سوار بر خودرویی به سمت مرز بلژیک حرکت می‌کرده، در یک ایست بازرسی توسط ژاندارم‌های فرانسوی مورد بازرسی و کنترل قرار گرفته و از آنجا که در آن زمان هنوز تحت تعقیب نبوده، بدون هیچگونه مشکلی این کنترل را پشت سر گذاشته است.

طبق اطلاعات موجود، در این خودرو علاوه بر فردی که خود را عبدالسلام صلاح معرفی کرده، دو نفر دیگر به نام‌های «حمزه عتو» و «محمد عمری» نیز حضور داشته‌اند که اندکی بعد در منطقه «مولن‌بیک» در بروکسل دستگیر شدند اما عبدالسلام صلاح از چنگ پلیس فرار کرده است.

دو نفر بازداشت شده که توسط دادگاه بلژیک به ارتکاب مشارکت در «حمله تروریستی» و همدستی با عامل فراری حملات پاریس متهم شده‌اند، اعلام کرده‌اند که دوستشان از آنها خواسته بوده که به وی برای خروج از پاریس کمک کنند.

به گفته این وکیل که وکالت حمزه عتو را بر عهده دارد، موکل وی و دو سرنشین دیگر خودرویی که با آن از مرز پاریس خارج شده‌اند، در طول مسیر بسیار کم با یکدیگر صحبت کرده‌اند و به گفته حمزه عتو عبدالسلام صلاح یک کمربند انتحاری بزرگ که احتمالا مملو از مواد منفجره بوده با خود به همراه داشته است.

آیا اوباما و پوتین می توانند بحران سوریه را حل کنند؟

وب سایت "دیلی بیست" در گزارشی نوشت: آیا روسای جمهور آمریکا و روسیه می توانند برای برکناری اسد و نابودی داعش راه حلی بیابند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت "دیلی بیست" در گزارشی نوشت: دو روز پس از حملات تروریستی پاریس، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ترکیه دیدار کردند.

تصاویر منتشر شده از روسای جمهور روسیه و آمریکا در هتلی واقع در ترکیه، از اهمیت اتحاد مسکو و واشینگتن برای مقابله با گروه تروریستی داعش خبر می دهد. حال پرسشی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا اوباما و پوتین به درخواست ها مبنی بر ایجاد اتحادی برای نابودی داعش پاسخ مثبت خواهند داد؟

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه سه شنبه به واشینگتن می رود و با اوباما دیدار می کند. وی پس از آن عازم مسکو می شود تا با پوتین ملاقات کند. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در حین حضور در مذاکرات صلح سوریه در وین، از خوش بینی ها نسبت به آتش بس در سوریه خبر داد.

در این گزارش آمده است: آتش بس در سوریه به معنای انعقاد صلح میان رژیم اسد و معارضان سوری است. در مذاکرات صلح روسیه، داعش محور گفتگوها نخواهد بود. هر چند، آتش بس در سوریه به معنای به وجود آمدن اتحادی مستحکم برای نابودی این گروه تروریستی است.

نگارنده گزارش اینطور نتیجه گیری می کند: جنگ جهانی دوم زمانی پایان یافت که تمامی طرف ها توافق کردند هیتلر مشکل اصلی است. اگر روسیه و آمریکا در خصوص اسد توافق کنند و بر شکست داعش تمرکز داشته باشند، تهدید کنونی جهان یعنی داعش نیز از بین خواهد رفت.

الویری: ریاست ستاد اصلاح‌طلبان در تهران را نپذیرفتم

شهردار پیشین تهران گفت: رئیس ستاد اصلاح‌طلبان در استان تهران شده‌ام نه شهر تهران.

به گزارش فارس، ستاد انتخاباتی تهران مهمترین سنگر یک جریان سیاسی به شمار می‌رود که وزن کشی‌ و زورآزمایی با رقبا در آن حالتی آشکار به خود می‌گیرد.

ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست و به همین منظور تصمیمات و اخبار این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

10 مرداماه بود که نشریه صدا منتسب به حزب کارگزاران سازندگی خبر از ریاست عارف در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران داده بود، خبری که البته بعدها توسط خود رئیس بنیاد امید ایرانیان تکذیب شد.

7 مهرماه نیز برخی از رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح کرده بودند که مرتضی حاجی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران شده و این انتخاب پس از بررسی و مشورت محمدرضا عارف با رئیس دولت اصلاحات و برخی از چهره‌های دارای نفوذ جریان اصلاحات صورت گرفته است.

چرا داعش تا این حد به تلگرام علاقه نشان می دهد؟

سایت بیزینس اینسایدر نوشت: پس از مسدود شدن یک کانال تلگرامی داعش، این گروه تروریستی بلافاصله کانالهای دیگری ایجاد میکند.

وبسایت "بیزینس اینسایدر" در گزارشی نوشت: عناصر داعش روزانه صدها پیام از جمله فیلم، عکس، متن و صدا در کانالهای تلگرامی خود به اشتراک می گذارند. زمانی که یکی از کانالهای تلگرامی گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه هفته گذشته مسدود شد، به جای آن کانالهای دیگری راه اندازی شد.

کانالهایی که تاکنون مسدود نشده اند، اطلاع رسانی در خصوص کانالهای دیگر گروه تروریستی داعش را آغاز کرده اند. با این روش، دنبال کنندگان (فالوورهای) کانال های مسدود شده به راحتی می توانند عضو کانالهای جدید این گروه تروریستی شوند.

به نوشته این گزارش، علت جذب عناصر داعش به تلگرام، امکان راه اندازی کانالهایی است که با استفاده از آنها می توانند تعداد زیادی کاربر را عضو کنند. کاربران کانالهای تلگرام می توانند با استفاده از یک نام کاربری به عضویت این کانالها در آیند. عناصر داعش با پیام رسان تلگرام می توانند هویت و شماره تلفن خود را از دیگران پنهان کنند.

تلگرام همچنین بخشی به نام "چت محرمانه" دارد که از پیام های ارسال شده محافظت می کند. در این گفتگوی محرمانه از نوعی رمز گذاری استفاده می شود که هیچ رد و نشانی از داده های داخل محیط چت در سرور تلگرام باقی نمی ماند و محتوای پیغام ها تنها روی همان دستگاه ها قابل دسترسی است.

در ادامه این گزارش آمده است: مقامات غربی و کارشناسان مبارزه با تروریسم به شدت از شیوه های ارتباطی رمز گذاری شده این گروه تروریستی برای گسترش تبلیغاتشان نگران هستند. "دیوید کندی،" مدیر عامل شرکت "تراستد سِک" در این خصوص گفت: تروریستهای داعش از ارتباطات رمز گذاری شده و استانداردهای پیچیده ای استفاده می کنند. عناصر این گروه تروریستی در به کارگیری شیوه های ارتباطات، بسیار زیرکانه عمل می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها