جام جم آنلاین: یک گذرنامه کشف شده در نزدیکی جسد یکی از عاملان انتحاری پاریس متعلق به مردی است که به عنوان پناه جو و از طریق یونان و صربستان وارد اروپا شده است.
کد خبر: ۸۵۷۴۳۶
حملات پاریس و ماجرای گذرنامه های جعلی

روزنامه گاردین در گزارشی به قلم اِما گراهام هریسون نوشت: این کشف سبب بروز سوالات بسیاری شده است زیرا هنوز مشخص نیست آیا این گذرنامه واقعی است یا آن که جعلی است و هنوز مشخص نیست آیا عامل انتحاری از آن برای وارد شدن به پاریس استفاده کرده است یا آن که از شخصی دیگر به صورت غیر قانونی به دست آورده است.

در روز سوم ماه اکتبر، مردی که از نام احمد المحمد استفاده می کرد وارد جزیره کوچک لروس Leros در یونان شد و با یک گذرنامه سوری نام خود را به عنوان پناه جو ثبت کرد.

روزنامه پروتوتما اعلام کرد این فرد ظاهرا از یک جزیره مجاور وارد لروس شد و در روز پنجم ماه اکتبر از آنجا با کشتی خود را به آتن رساند و به همراه یک مرد دیگر اقدام به خرید بلیط کرد.

مقامات فرانسوی هنوز اعلام نکرده اند آیا آنها توانسته اند اثر انگشت فرد مظنون را با اثر انگشت ثبت شده در گذرنامه در یونان تطبیق دهند یا خیر. اگر هم ارتباطی بین این دو یافت شود این موضوع نمی تواند تأیید کننده هویت یا ملیت این مرد باشد زیرا تجارت گذرنامه های جعلی سوری به صورت فزاینده ای شدت یافته است.

تکذیب ادعای کمک ایران به طالبان

یک کارشناس وزارت خارجه ادعای مقام امنیتی ولایت فراه افغانستان درباره کمک ایران به طالبان را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبر نگاران جوان؛ یک کارشناس مسائل غرب آسیای وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص ادعای مقام امنیتی ولایت فراه افغانستان پیرامون کمک ایران به گروه طالبان گفت: اینگونه ادعاها غیر واقعی است.

وی با اشاره به سوابق و عملکرد گذشته جمهوری اسلامی ایران به ویژه نقش سازنده کشورمان در افغانستان خاطرنشان کرد: همواره رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حمایت از برقراری صلح و ثبات در افغانستان بوده و این امر به درستی بیانگر راهبرد کشورمان در مقابله با افراط گرایی و خشونت است.

احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان

یک عضو حزب کارگزاران از احتمال کاندیداتوری صادق خرازی از حوزه انتخابیه قم در انتخابات مجلس و همچنین احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.

حسین مرعشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطالب افزود: در حال حاضر هیچ بحثی در خصوص ائتلاف میان اصلاح طلبان و اصولگرایان وجود ندارد.

این عضو حزب کارگزاران با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان مشکل وحدت داخلی نخواهند داشت، تصریح کرد: ممکن است اصلاح طلبان در قم از آقای لاریجانی حمایت کنند و در عین حال ممکن است در مقابل ایشان کاندیدا نداشته باشیم یعنی از سه کرسی نمایندگی قم ، دو کاندیدا معرفی کنیم و کاندیدای سوم نداشته باشیم اما این موضوع به این معنا نیست که در قم لیستی ارائه نمی دهیم و در حال حاضر احتمال دارد آقای خرازی در قم کاندیدا شود که اگر این اتفاق بیفتد جبهه اصلاحات از ایشان در قم حمایت می‌کند.

مرعشی در خصوص برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس خبرگان نیز خاطرنشان کرد:‌به دلیل اینکه بحث مجلس خبرگان در صلاحیت علماء است قرار است احزاب اصلاح طلب از جمع بندی مجمع مدرسین و مجمع روحانیون حمایت کنند.

وی همچنین اظهارکرد: فکر می کنم سید حسن خمینی نیز در انتخابات خبرگان وارد شوند.

منافع ایران در سوریه را به رسمیت می‌شناسیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده منافع تهران در سوریه را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش تسنیم، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ما به این دلیل ایران را به مذاکرات سوریه آوردیم چون منافع این کشور را در سوریه به رسمیت می‌شناسیم. ما بارها گفته‌ایم که ذی‌نفعمان مختلفی در این مذاکرات وجود دارند و ما همه آنها را در یک جا و بر سر میز مذاکره گردهم آوردیم تا به راه حلی رو به جلو برسیم.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد که سوریه طی چند هفته آتی مرحله انتقالی سیاسی خود را آغاز می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها