فلسطینی‌ها در پنجاهمین روز انتفاضه خود، دو عملیات جداگانه در شهرهای تل‌آویو و الخلیل انجام دادند که به هلاکت چهار صهیونیست از جمله یک خاخام سرشناس یهودی و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد. در دو عملیات دیگر نیز فلسطینی‌ها با حملات خود با سلاح سرد موجب ترس و وحشت در میان صهیونیست‌ها شدند. این حوادث بار دیگر نشان داد انتفاضه سوم فلسطینی‌ها آتشی نیست که به این زودی‌ها به خاکستر تبدیل شود و این انتفاضه همچنان صهیونیست‌ها را حتی در اماکن امن خود تحت تعقیب قرار داده و خواب و آرامش را از آنها سلب کرده است .
کد خبر: ۸۵۷۹۰۷

2 عملیات

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جوانان فلسطینی بیش از 50 روز است انتفاضه سوم را آغاز کرده و دست به عملیات ضدصهیونیستی می‌زنندکه در جریان این انتفاضه تاکنون ده‌ها صهیونیست کشته یا زخمی شده‌اند. در همین رابطه مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین روز پنجشنبه گزارش داد، جوانان فلسطینی دو عملیات در شهرهای تل‌آویو و الخلیل انجام دادند. در نخستین عملیات «رائد مسالمه» جوان 38 ساله فلسطینی با سلاح سرد به گروهی از صهیونیست‌ها در داخل معبدی یهودی در تل‌آویو حمله‌ور شد و ضمن به هلاکت رساندن دو صهیونیست از جمله یک خاخام سرشناس یهودی سه نفر دیگر را نیز مجروح کرد و در نهایت خود نیز پس از زخمی شدن به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به اسارت درآمد. گفته می‌شود این خاخام «اهارون لسبید» نام دارد که به ساحت پیامبر(ص) توهین کرده و افراد را به تخریب مسجدالاقصی فرامی‌خواند.

در دومین عملیات، سه جوان مبارز فلسطینی شامگاه روز پنجشنبه به سمت گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست در شمال الخلیل تیراندازی کرده، سپس با خودرو شمار دیگری از آنها را زیر گرفتند. در این عملیات هم دو شهرک‌نشین صهیونیست به هلاکت رسیده و ده نفر دیگر زخمی شدند. در جریان این عملیات یک فلسطینی نیز به شهادت رسیده، یک نفر دیگر اسیر شده و نفر سوم هم متواری شد.

از سوی دیگر، اعلام شد «محمود سعید علیان» جوان 22 ساله فلسطینی که در درگیری‌های ده روز پیش با نظامیان صهیونیست در شهر بیره زخمی شده بود، شامگاه روز پنجشنبه بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید.

شمار شهدای انتفاضه تاکنون به 92 نفر رسیده و شمار مجروحان نیز بیش از صدها نفر اعلام شده است. در این میان گفته می‌شود 18 کودک و چهار زن فلسطینی شهید شده‌اند. از سوی دیگر گفته می‌شود 18 نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست تاکنون در جریان انتفاضه سوم فلسطینیان به هلاکت رسیده و بیش از 300 نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال بیش از 40 نفر آنها وخیم گزارش می‌شود. جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جهاد اسلامی عملیات قهرمانانه روز پنجشنبه در تل‌آویو را تبریک گفته و خواستار افزایش عملیات ضدصهیونیستی شدند.

«حسام بدران»، سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد عملیات قهرمانانه تل‌آویو ثابت کرد ملت فلسطین همچنان بر ادامه مبارزه با دشمن صهیونیستی اصرار دارد. از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات تل‌آویو، تاکید کرد این عملیات بیانگر ادامه انتفاضه قدس به‌رغم تمامی تجاوزات و جنایت‌های دشمن صهیونیستی و تلاش‌های صورت گرفته برای سرکوب قیام سراسری ملت فلسطین است.

یورش صهیونیست‌ها

به دنبال عملیات شهادت‌طلبانه روز پنجشنبه، دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی به صورتی گسترده به سرکوب فلسطینیان و تخریب خانه‌های آنها اقدام کردند.

به گزارش مهر و به نقل از خبرگزاری معا، در این حملات، صهیونیست‌ها ده‌ها شهروند فلسطینی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند. از سوی دیگر، صهیونیست‌ها عملیات تخریب منازل خانواده‌های شهدای فلسطینی در قدس اشغالی و کرانه باختری را تشدید کردند. نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش به منازل شهروندان فلسطینی در کرانه باختری، 44 نفر از جمله چند کودک را به دلایل واهی بازداشت کردند. انجمن اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی ده شهروند فلسطینی را در مناطق مختلف نابلس و دست‌کم هفت نفر دیگر از جمله سه دختر را در بیت لحم بازداشت کردند. بر پایه این بیانیه، هشت فلسطینی نیز در شهرک‌های رام‌الله و البیره، سه نفر دیگر در طولکرم و یک نفر در قلقیلیه و دست‌کم پنج نفر نیز در الخلیل بازداشت شدند.

تاکید سازمان ملل بر 2 دولت

در این میان نیکلای ملادنف، نماینده ویژه بان کی مون در مذاکرات صلح فلسطین با تاکید بر این که مرز‌های جغرافیایی قادر به مهار تروریسم نیست، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست به جنایات شهرک نشینان صهیونیستی علیه مردم سرزمین‌های اشغالی پایان دهند.

به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه ضمن ارائه گزارشی از اوضاع این منطقه به شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد، پایان یافتن بحران فلسطین راه را برای مقابله با نفرتی که انگیزه وقایع تروریستی اخیر در بیروت، عراق و فرانسه است باز خواهد کرد.

ملادنف که از طریق کنفرانس ویدئویی با اعضای شورای امنیت سخن می‌گفت، ضمن تاکید بر ضرورت حفظ وضعیت موجود در اماکن مقدسه قدس شرقی و حرم‌الشریف از مقامات رژیم صهیونیستی خواست به جنایات شهرک نشینان صهیونیست علیه مردم سرزمین‌های اشغالی پایان دهند. وی ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تصمیم سران رژیم صهیونیست به صدور مناقصه‌هایی برای ساخت 436 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی و ادامه تلاش‌های این رژیم برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در مناطق اشغالی کرانه باختری تداوم این سیاست‌ها را عامل کمرنگ‌تر شدن امید به برقراری صلح در این منطقه دانست.

400 نوجوان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر400 نوجوان فلسطینی در شرایط بسیار بدی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند. به گزارش تسنیم، باشگاه اسیر فلسطینی دیروز به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کرد حدود 400 نوجوان فلسطینی 11 تا 17 ساله در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی به سر می‌برند. باشگاه اسیر فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد بسیاری از این نوجوانان هنگام بازداشت به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیستی مجروح و به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها