مگر در راسته انقلاب باشند تا نگاه عابران را به خود جلب کنند و گرنه در این سال‌ها یکی‌یکی چراغشان کم‌فروغ‌تر شده و غبار فراموشی بر قفسه‌هایش نشسته است.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۷
همه دعوتید؛ بفرمایید کتاب

کتابفروشی‌ها را می‌گویم، همان‌ها که اگر نوشت‌افزار و کتاب درسی و کمک‌درسی در بساطشان نباشد؛ یا کرکره‌شان پایین کشیده می‌شود یا چوب حراج بر کتاب‌هایشان می‌خورد و به جایشان یک اغذیه‌فروشی سبز می‌شود و عوض غذای روح، غذای جسم را به خورد مردم می‌دهند تا هشت صاحبانشان گرو نُه نباشد.

در چنین شرایطی دور از انتظار نیست که حتی در هفته کتاب، کمپینی شکل بگیرد و مردم را به کتابفروشی‌ها دعوت کند.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران که سال گذشته با دعوت از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه، آنها را به کتابفروشی‌ها فراخوانده بود، امسال نیز پیشقدم شد تا بار دیگر به کمک هنرمندان و اهالی رسانه مردم را به کتابفروشی‌ها بکشانند. به کمک شبکه‌های اجتماعی این دعوت دست به دست شده و نه‌تنها چهره‌های هنری و فرهنگی استقبال کردند، بلکه مسئولان فرهنگی کشور نیز برای عقب نماندن از قافله کتابگردی اعلام حضور کرده‌اند و برخی ازآنها در کتابفروشی‌ها آفتابی می‌شوند.

وزیر ارشاد در تهران، معاون فرهنگی‌اش در مشهد و وزیر کار و تعاون در گچساران کتابگردی می‌کنند.

روحانیون و علمای دینی نیز به این دعوت لبیک گفته‌اند. آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع امروز در مجتمع ناشران قم حضور می‌یابد. آیت‌الله ابراهیم امینی، خطیب نماز‌جمعه قم و عضو جامعه مدرسین حوزه، آیت‌الله علوی بروجردی آیت‌الله یثربی و جمعی دیگر از علما و روحانیون در انتشارات انصاریان قم حاضر می‌شوند.

اهالی فرهنگ که قافله‌سالار این کمپین به‌شمار می‌روند، امروز با شما به کتابگردی خواهند آمد. محمدعلی اسلامی‌ندوشن و حسین الهی‌قمشه‌ای به کتابفروشی آشتیان در خیابان مقصودبیک تجریش خواهند رفت.

برخی از چهره‌های شناخته‌شده سینما و تلویزیون نیز با اعلام همبستگی با این کمپین (کارزار) در صفحات شبکه‌ اجتماعی خود، امروز به کتابگردی خواهند پرداخت.

محمدرضا گلزار، مهتاب کرامتی، مهناز افشار، حامد بهداد، منیژه حکمت، بهاره رهنما، فرهاد آئیش، سحر زکریا، لاله صبوری، نادر سلیمانی، یوسف صیادی، بهنوش بختیاری، سحر دولتشاهی و امین تارخ از جمله این هنرمندان هستند.

لوریس چکناواریان، محمد معتمدی، سالار عقیلی، بهروز صفاریان، کریستف رضاعی، خشایار اعتمادی و برخی دیگر از اهالی موسیقی هم سازشان را با کتابگردی کوک خواهند کرد. برخی کتابفروشی‌ها با اعلام ساعات حضور این چهره‌ها چشم‌انتظار دیدار شما هستند. به احتمال زیاد با گشتی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، ساعت حضور هنرمندان مورد علاقه خود را در این کتابفروشی‌ها خواهید یافت.

کمیل انتظاری - فرهنگ و هنر / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها