مرور صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز

پاهای لرزان چند میلیاردی +تصاویر

دنده عقب کاستا

جام جم ورزشی: هفت گل در شش مسابقه ابتدایی . این آماری بود که دیه گو کاستا در نخستین فصل حضور خود آن هم به فاصله گذشت تنها شش هفته ثبت کرده بود.
کد خبر: ۸۵۶۲۰۹
دنده عقب کاستا

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، کاستا ستاره درخشانی بود که به تازگی از اتلتیکومادرید جدا شده و به چلسی تحت هدایت خوزه مورینیو پیوسته بود. او فصل 2015-2014 را خیلی خوب پشت سر گذاشت. قهرمانی با چلسی در لیگ برتر و کسب عنوان یکی از برترین بازیکنان فصل. البته کاستا بدشانس هم بود ، او می توانست آقای گل هم شود اما چند مصدومیت پشت سر هم باعث شد آگوئرو ستاره منچسترسیتی و هری کین پدیده تاتنهام از او جلو بزنند. با این اوصاف یک فصل رویایی دیگر در انتظار او باشد اما اکنون همه چیز فرق میکند.

کاستا مثل فالکائو

کاستا این فصل اصلا چنگی به دل نمی زند. اگر شرایط این فصل او در فصل گذشته هم وجود داشت آنگاه می توانستیم به او القابی همچون بدترین خرید چند سال اخیر چلسی را بدهیم. مهاجم اسپانیایی آبی پوشان لندنی به هیچ وجه راضی کننده نبوده است. آمار ضعیف گلزنی در کنار یک بازی پر افت و خیز. نه، او کاستای فصل گذشته نیست. او حالا چیزی شبیه فالکائو است که فصل گذشته همه دیدند. ستاره ای که همه از او گل می خواستند اما در کل فصل فقط چهار گل برای تیمش زد. حالا کاستا همه را به یاد فالکائو می اندازد.

این مهاجم البته گاهی اوقات رگه هایی از همان ستاره فصل قبل نشان می دهد اما روی هم رفته ستاره دندان گیری نیست. چه بر سر او آمده است؟

مهاجم بداخلاق

کاستا نه تنها از لحاظ فنی که لحاظ اخلاقی نیز انتقادات زیادی را متوجه خود کرده است. رفتارهای نه چندان مودبانه او در مقابل بازیکنان تیم های حریف و همچنین عکس العمل هایی که از خود نشان می دهد، ثابت می کند وی از لحاظ روحی در وضعیت تثبیت شده ای به سر نمی برد.

شرایط روحی کاستا تا حد زیادی به حال و روز بسیار بد چلسی در این فصل ارتباط دارد. در واقع او در کنار هم تیمی ها و مربیانش سقوطی بی سابقه را تجربه می کند. با این تفاوت که نسبت به هم تیمی هایش از لحاظ اخلاق و رفتاری سقوط بیشتری را تجربه می کند. کاستا ذاتا بازیکن خشنی است و به هم ریختن شرایط تیم و شکست های پیاپی او را حتی بدتر هم می کند. چلسی تا این هفته از لیگ برتر هفت شکست باور نکردنی در کارنامه خود ثبت کرده و هم اکنون جز تیم های پایین نشین جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس است با این اوصاف هیچ عجیب نیست کاستا با آن خلق و خوی همیشگی بیشتر از هر بازیکن دیگری به هم بریزد و از این رو به آن رو شود.

شکست های تلخ

برای مهاجم گلزن اسپانیایی ها که در چند سال اخیر قهرمانی های شیرینی را تجربه کرده و حتی تا مرز قهرمانی اروپا هم پیش رفته است شکست سنگین تر از آن چیزی که تصور می شود هست. شکست های پیاپی یک بازیکن را می تواند تا مرز اوج ناآمادگی پیش ببرد. کاستا اما بیش از اندازه بی ظرفیتی خود را در قبال شرایط سخت نشان داده است. بر خلاف ظاهرش او بازیکنی شکننده و حساس است که تغییر شرایط می تواند او را به شدت تحت تاثیر خود قرار بدهد. برخی از رفتارهای زشت و به دور از ادب کاستا در این فصل نشان می دهد یکی از مقصران اصلی به وجود آمدن این شرایط برای وی نه افت هم تیمی ها که خود کاستا است. کاستا در حال دنده عقب رفتن بر روی همه آن چیزی است که در فصل گذشته به دست آورد.

منبع:اکسپرس/هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها