مواد لازم: بادمجان دلمه‌ای: 6 عدد بزرگ، گوشت چرخ‌کرده یا گوشت پخته و خرد شده مرغ: 350 گرم، ذرت پخته شده: نصف لیوان، فلفل دلمه و هویج نگینی و ریز خرد شده: از هرکدام نصف لیوان، پیاز: 3 عدد متوسط، رب گوجه: 3 قاشق، برنج نیم‌پز: یک پیمانه، نمک، فلفل، روغن و زردچوبه: به میزان لازم
کد خبر: ۸۵۴۴۰۸
طرز تهیه دلمه بادمجان

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را بشویید، قسمت بالای آنها را یک برش افقی بزنید و با یک وسیله مناسب، داخل بادمجان را خالی کنید تا جایی که به شکل ظاهر آن آسیب نرسد. بهتر است این کار را با یک قاشق مرباخوری انجام دهید که بادمجان سوراخ نشود. اگر از مرغ استفاده می‌کنید، مرغ را با یک پیاز و نمک و زردچوبه و یک لیوان آب بپزید. بعد از این‌که خنک شد، آن را خرد کنید. در یک ماهی‌تابه، کمی روغن بریزید و یک عدد پیاز را خرد و آن را سرخ کنید. گوشت چرخ‌کرده یا مرغ خرد شده را به آن اضافه نمایید و تفت دهید.

رب گوجه را با نمک، فلفل و زردچوبه و ذرت، هویج، فلفل دلمه و برنج به مواد افزوده و مخلوط کنید و به مدت 2 دقیقه همه را تفت دهید؛ بعد بادمجان‌ها را با این مواد پر کنید و برش بالای آن را به‌عنوان در روی آن بگذارید. در یک قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و یک عدد پیاز دیگر را هم سرخ کرده و یک قاشق رب گوجه، نمک و فلفل را هم افزوده و تفت دهید.

بادمجان‌های پرشده را در قابلمه طوری ایستاده بچینید که کاملا کنار هم و فضای خالی بین آنها نباشد. دو لیوان آب روی آنها بریزید و روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا کاملا پخته شده و آب آن تبخیر شود و فقط نصف لیوان آب آن باقی بماند و غلیظ شود و به عنوان سس از آن استفاده کنید. دلمه‌ها را در ظرف مناسب بگذارید و به همراه سبزی خوردن میل کنید.

ضمیمه چاردیواری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها