به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هیوندای از سال ۲۰۰۸ یک سدان لوکس متوسط را تحت نام جنسیس به بازار عرضه کرده اما اکنون تصمیم گرفته است همه خودروهای لوکس گران قیمت را تحت یک برند جهانی مستقل قرار دهد و جا پای رقیبان ژاپنی اش تویوتا موتور و نیسان موتور بگذارد که برندهای لوکس مستقل لکسوس و اینفینیتی را دارند.
این خودروساز کرهای که برای عرضه مدلهای قابل اطیمنان و قیمت مناسب به شهرت رسیده است، اعلام کرد: مدلهای برند جنسیس امسال با دو سدان آغاز خواهد شد و تا سال ۲۰۲۰ به شش مدل افزایش خواهد یافت. همه این مدلها مجهز به نیرو محرکه دوستدار محیط زیست و عملکرد عالی خواهند بود.
چهار مدل جدید تحت طراحی یک سدان لوکس، یک کوپه اسپورت و دو خودرو شاسی بلند هستند.
عرضه این مدلها در شرایطی انجام میگیرد که هیوندای در تلاش برای مهار کردن روند کاهش سود خود است. هیوندای به همراه شرکت تابعش کیا موتورز پنجمین خودروساز بزرگ جهان به شمار میرود.
خودروهای جنسیس علاوه بر افزایش حاشیه سود، این خودروساز را به بازار خودروهای لوکس گران قیمت که یکی از بلند پروازیهای طولانی مدت چونگ مونگ کو، رییس هیات مدیره این شرکت بوده است، وارد خواهند کرد.
با اینهمه موفقیت برند جدید جنسیس نامعلوم است زیرا رشد و سودآوری بالای بازار خودروهای گران قیمت به معنای رقابت شدید از سوی خودروسازان جهانی در بازارهای بزرگی مانند آمریکا و چین است.
در راستای ورود هیوندای به دنیای لوکس، لوک دونکروولکه - مدیر طراحی سابق برند بنتلی در نیمه اول سال ۲۰۱۶ به عنوان نایب رییس ارشد به این شرکت خواهد پیوست تا روی مدلهای جنسیس و همین طور خودروهای هیوندای کار کند.
دونکروولکه به مدت بیش از ۲۰ سال به عنوان طراح برای آئودی و بنتلی کار کرده و همچنین مدیر طراحی در برندهای لامبورگینی و سیت بوده است.
انتظار میرود وی به عنوان مدیر طراحی در برندهای هیوندای، کیا و جنسیس جانشین پیتر شریر شود.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد