پخش مجموعه‌های نفس گرم و آسمان من از امشب آغاز می‌شود

شب‌های پاییزی تلویزیون با «نفس گرم»

مجموعه تلویزیونی «نفس گرم» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور و تهیه‌کنندگی محمود رضوی امشب ساعت 22 از شبکه یک پخش می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۵۷
شب‌های پاییزی تلویزیون با «نفس گرم»

در این اثر مرجانه گلچین نقش متفاوتی را به‌عهده دارد. پخش مجموعه «آسمان من» هم به کارگردانی محمدرضا آهنج و نویسندگی هومان فاضل امشب ساعت 20 و 45 دقیقه از شبکه سه شروع می‌شود. موضوع این سریال درباره امنیت پرواز است. محمود رضوی، تهیه‌کننده در پاسخ به این سوال که چطور شد بعد از سریال پرمخاطب پرده‌نشین مجموعه نفس گرم را ساختید، به جام‌جم گفت: پرده‌نشین، سریال خوب و پر از خاطره‌ای برای بنده بوده و هست. اتفاقات بعد از پخش سریال و استقبال مردم هم از سریال برای من آن‌قدر لذتبخش است که دوست ندارم اتفاق یا خاطره تلخی از حواشی بعد از سریال جای آن حلاوت و شیرینی را بگیرد.

یک داستان دینی

وی درباره انتخاب محمدمهدی عسگرپور به عنوان کارگردان این سریال توضیح داد: ورود من به عرصه تولید در سینما و تلویزیون از ابتدا با مشورت آقای عسگرپور بود. به این معنی که از اولین تولیداتم تا به حال تقریبا کاری را بدون مشورت با ایشان انجام نداده‌ام. سعی کردم در همه کارها از ایشان مشورت بگیرم. حال در بعضی کارها مشاوره کمتر بوده و در برخی بیشتر و از همان زمان درباره یک فعالیت مشترک با او صحبت داشتم که تا این سریال این فرصت فراهم نشده بود. این سریال تجربه‌ای مضاعف برای من بود و فرصتی برای آقای عسگرپور تا ببینند شاگردشان تا چه اندازه از آموزه‌های او بهره برده است. امیدوارم این همکاری تداوم داشته باشد.

عسگرپور:

انتخاب بازیگر برای نقش ملیحه در نفس گرم حساس بود مرجانه گلچین کسی بود که توانست از پس پیچیدگی‌های این نقش برآید

این تهیه‌کننده درباره تولید این اثر عنوان کرد: تقریبا 5/1 سال قبل وقتی آقای عسگرپور طرح اولیه را برای بنده بیان کردند، جذابیت آن باعث شد تا در همان مرحله گفت‌وگو از ایشان بخواهم فارغ از این‌که صداوسیما در حال حاضر عزمی برای این کار دارد یا ندارد، در مورد نگارش با هم به توافق برسیم که محقق شد. طرح از ابتدا علاوه بر قوت‌ تکنیکی و دراماتیک، برایم دارای جذابیت‌های متعدد دیگر بود. اول از همه یک کار دینی خوب بود، دوم داستان آن تکراری نبود و مشابهی برای آن به ذهن نمی‌رسید. سوم این‌که به‌روز بود و مسائل اجتماعی روزمره جامعه در آن مطرح می‌شد و چهارم مربوط به سبک زندگی می‌شد. پس همه جوانب مدنظر موجود بود و درنگ جایز نبود. محمدمهدی عسگرپور درباره انتخاب نقش ملیحه گفت: انتخاب بازیگر برای نقش ملیحه خیلی حساس بود، چون این شخصیت نه‌تنها خاص است، بلکه شغل و روابط اجتماعی‌اش هم خاص است. به همین دلیل باید بازیگری انتخاب می‌کردیم که بتواند از پس پیچیدگی‌های این نقش بربیاید. تا این‌که به انتخاب مرجانه گلچین رسیدیم.

نگاهی به معضلات اجتماعی

محمد عمرانی، بازیگر نقش مقصودی در سریال نفس گرم به جام‌جم گفت: آنچه مرا برای بازی در این سریال ترغیب کرد؛ همکاری دوباره با آقای عسگرپور بعد از سریال جراحت بود. از آنجا که از همکاری با او لذت برده بودم و برایم تجربه بسیار ارزشمندی بود، علاقه‌ داشتم این تجربه را تکرار کنم.

شکل‌گیری یک اثر خوب با متن مناسب شروع خواهد شد. سریال نفس گرم از زاویه جدید به مسائل اجتماعی می‌پردازد و معضلات جامعه را مطرح می‌کند. خوشبختانه سریال نفس گرم هم فیلمنامه خوبی دارد و هم دیالوگ‌ها خیلی خوب نوشته شده است. مضمون سریال نفس گرم اجتماعی است و داستان آن حول محور زندگی زنی میانسال به نام ملیحه (مرجانه گلچین) است. در این سریال حامدکمیلی، محمود پاک‌نیت، رویا تیموریان، سیما تیرانداز، نیلوفر خوش‌خلق، مریم بوبانی، لیندا کیانی، رحیم نوروزی، محمد عمرانی، رامین راستاد، فلور نظری، سیدمهرداد ضیایی، سهی بانو ذوالقدر، محمد برسوزیان، آرش تاج، سیامک ادیب، کامران ملکی، علیرضا نجف‌زاده و ... بازی می‌کنند.

پخش سریال آسمان من به کارگردانی محمدرضا آهنج از امشب شروع می‌شود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: در امنیت پرواز یک اصل ثابت وجود دارد، حفاظت از هواپیما... .

کم‌فروشی نکردیم

محمدرضا آهنج، کارگردان درباره این‌که چطور شد دست روی موضوع امنیت پرواز گذاشتید که تا به امروز به آن پرداخته نشده بود؟ گفت: انگیزه ساخت این سریال به اواخر دهه 70 مربوط می‌شود. در این سال بعد از یک کار تحقیقاتی سنگین حدود 23 سوژه طراحی شد. تحقیقات این سریال در اختیار هومان فاضل نویسنده قرار داده شده و او براساس تحقیقات و بر مبنای تخیل و ماجراهای واقعی قصه این سریال را نوشت.

آهنج:

همه برای تولید «آسمان من» زحمت کشیدند و به‌هیچ‌وجه کم‌فروشی نشد تا به شکل جذاب به موضوع امنیت پرواز پرداخته شود

این کارگردان درباره انتخاب بازیگران در این سریال که از چهره‌های مشهور استفاده شده، عنوان کرد: کار خیلی دشواری بود، اما با توکل به خدا، همدلی دوستان و فیلمنامه دلچسب توانستیم بازیگرانی که مدنظر داریم، جمع کنیم. همه برای تولید این سریال زحمت کشیدند و به‌هیچ‌وجه کم‌فروشی نشد .در واقع از عوامل حرفه‌ای دعوت شد تا به شکل جذاب به موضوع امنیت پرواز پرداخته شود. خوشبختانه در طول کار تعامل خوبی میان من و نویسنده بود و هومان فاضل هم به بهترین شکل قصه‌ها را روایت کرد. وی درباره نشان دادن دستنوشته حضرت امام (ره) در پایان اپیزود اول مبنی بر شکل‌گیری حرفه ماموران امنیت پرواز توضیح داد: ما در بخشی از این سریال وقایع‌نگاری کردیم و این موضوع را در قالب قصه و درام پوشش دادیم تا برای مخاطبان جذاب باشد.

نقش یک زن سخنران در مجالس مذهبی

مرجانه گلچین در مجموعه «نفس گرم» نقش یک سخنران مجالس مذهبی را به‌عهده دارد. شخصیتی که گلچین نیز پیش از این در کارنامه بازیگری خود تجربه نکرده است.

گلچین در سال‌های اخیر بیشتر نقش طنز بازی کرده و قرار است مخاطبان را با بازی متفاوتش در سریال نفس گرم متعجب کند. این بازیگر گفت: پیچیدگی‌‌ها و فراز و فرودهای شخصیت ملیحه در این مجموعه از جمله جذابیت‌‌هایی است که هر کسی را به این نقش علاقه‌‌مند می‌‌کند.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها