والیبال باشگاه‌های ایران

جدال نوخاسته‌ها و باتجربه‌ها

بیست و نهمین دوره لیگ والیبال باشگاه‌های ایران از ایستگاه اول گذشت اما در ازدحام به وجود آمده کاسه و کوزه‌های زیادی شکست تا باور‌کنیم دوران لیگ دو گروهی و پیک‌نیکی گذشته و نام‌های بزرگ دیگر به تنهایی تعیین‌کننده نخواهند بود.
کد خبر: ۸۵۰۳۰۰
جدال نوخاسته‌ها و باتجربه‌ها

باخت متین صالحین در اردکان یزد، شکست ثامن خراسان در گنبد و پیروزی سایپا مقابل شهرداری تبریز، تیم سوم فصل پیش، می‌تواند زنگ هشدار باشد تا تیم‌های پرستاره بی‌خیالی نکنند و با این‌که باز هم جنگ دارا وندار از همین مقدمه پیکار‌ها مشخص است خودشان را به ادوات روز مجهز کنند. در لیگ امسال ممکن است اتفاقات عجیبی رخ دهد و نوستاره‌ها از نامداران کم‌انگیزه سبقت بگیرند. نمونه‌اش رسول اقجه لی است که سرانجام به تیم شهرش ملحق شد و با وجود داشتن شناسنامه بازیکن نوجوان، یک سر و گردن از تجربه‌داران تیم مشهدی بالاتر توپ زد. او را فرهاد قائمی دوم می‌پندارند که قوی‌تر و قلدرتر سرویس و آبشار می‌زند. ارزش و خاصیت لیگ در آماده‌سازی ملی‌پوشان و شکوفایی جوانان تبلور می‌یابد و اطمینان داریم بازیکنانی دیگر چون امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، مجرد و... لیگ امسال را تسخیر خواهند کرد به شرط این‌که حساسیت برد و باخت، جرات استفاده از نو‌جوانان را از مربیان باشگاهی نگیرد.

تب والیبال در مشهد و ورامین

در هفته دوم لیگ برتر والیبال، نگاه‌ها به مشهد و ورامین است. در مشهد تیم ثامن برابر شهرداری ارومیه به میدان می‌رود، هرچند سیمای دو تیم از نظر در اختیار داشتن مهره‌های نامی متفاوت است، اما رقابت دو پاسور از دو نسل از بازیگردان‌های ایران تماشایی خواهد بود. امیر حسینی که زمانی در بین پاسور‌های تراز اول آسیا و جهان بود و سعید معروف که نیازی به معروفی ندارد.‌ این مسابقه زوج داوری قوی و ناظران سختگیر می‌طلبد؛ زیرا در هفته اول برخی داوران و ناظران ملاحظه‌کاری کردند وگرنه تعداد کارت‌های زرد و قرمز از عدد هشت فراتر می‌رفت. چنانچه مقررات به درستی انجام شود، حواشی به حداقل می‌رسد.‌ در ورامین تیم کاله به مصاف مردان تیم سابق سرمربی خود می‌رود. فصل گذشته بهروز عطایی، سرمربی متین بود، اما امروز در جهت مخالف این تیم می‌نشیند. تیم متین با علیرضا نادی، مصطفی شریفات، احسن شیرکوند و رحمان داوودی باتجربه‌تر از سعید شیرود، علی شفیعی، حسین امیری و حمزه زرینی است. پیش‌بینی می‌شود سرگل بازی‌های هفته را آملی‌ها و ورامینی‌ها بر گزار کنند، هرچند مسابقه سایپا و گنبد خالی از لطف نخواهد بود. در این هفته، آرمان اردکان از شگفتی‌سازان هفته پیش در بندرعباس بازی می‌کند. اردکانی‌ها که پس از سال‌ها ‌انتظار لیگ برتری شدند، در گام اول تیم متین ورامین را در یک ماراتن دیدنی مقهور کردند و گامی بزرگ برداشتند. در تیم اردکان علیرضا بهبودی پاسور سابق تیم ملی، تئودور الکوف بلغاری و مجتبی غیاثی عالی ظاهر شدند؛ اما ستاره بازی، ‌ولی نور‌محمدی، یار سرعتی تیم بود.

برنامه دیدار‌های امروز

ثامن خراسان ـ شهرداری ارومیه

گوهر کویر زاهدان ـ شهرداری تبریز

سایپا ـ جواهری گنبد

آلومینیوم بندرعباس ـ آرمان اردکان

متین ورامین ـ کاله مازندران

(نام تیم‌های میزبان اول آمده است.)

مسابقه‌ها ساعت‌17 آغاز می‌شود. تیم بانک سرمایه استراحت دارد؛ زیرا حریف این تیم یعنی پیکان برای شرکت در جام باشگا‌ه‌های جهان روانه برزیل شده است.

جمشید حمیدی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها