والیبال باشگاه‌های ایران

جدال نوخاسته‌ها و باتجربه‌ها

لیگ برتر والیبال هم آغاز شد و خبری از تعیین‌ تکلیف سرمربی تیم ملی نشد، رئیس فدراسیون والیبال هم که در روزهای اخیر رویه رد این گمانه‌زنی‌ها را در پیش گرفته، تاکید دارد که با توجه به نامشخص بودن زمان تصمیم‌گیری در این خصوص فعلا تاریخ دقیقی برای تعیین تکلیف کادر فنی تیم ملی اعلام نمی‌کند.
کد خبر: ۸۴۸۸۲۲

برکناری احتمالی اسلوبودان کواچ، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال چند هفته‌ای است نقل محافل والیبالی و به طور کلی به یکی از سوژه‌های اصلی ورزش کشور تبدیل شده است؛ مربی‌ای که هم در لیگ جهانی و هم در جام‌جهانی کارنامه ضعیفی داشت تا حتی فدراسیون‌نشینان را نیز سرانجام وادار به این اعتراف کند که در انتخاب او مرتکب اشتباه شده‌اند. با این حال در شرایطی که حتی در کوران جام‌جهانی و نتایج ضعیف تیم ملی گمانه‌زنی‌ها پیرامون جانشین کواچ آغاز شد، پس از چند هفته تنها خبر جدید این است که فدراسیون پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی متعدد به این نتیجه رسیده که ضعف کادر فنی باعث ناکامی تیم ملی شد. در این میان در حالی که فصل جدید لیگ برتر والیبال از دیروز آغاز شد، برخلاف اعلام قبلی خبری از تعیین تکلیف کواچ نشد. محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال درباره آخرین شرایط تیم ملی به فارس گفت: از کواچ خواسته‌ایم تا سه‌شنبه هفته آینده خود را به ایران برساند تا بتوانیم به صورت حضوری با وی صحبت کنیم، تمام تصمیم‌هایی که اتخاذ خواهد شد، به جلسه با کواچ مربوط می‌شود.

رئیس فدراسیون والیبال به رد یک‌به‌یک شایعات و گمانه‌زنی‌ها پرداخت و درخصوص این‌که گفته می‌شود ولاسکو اصرار دارد که سیچلو هدایت تیم ایران را برعهده بگیرد، تصریح کرد: کسی که در مورد ماندن و رفتن و شاید انتخاب جایگزین برای کواچ تصمیم می‌گیرد، من هستم که من هم اخیرا هیچ صحبت یا ارتباطی با ولاسکو نداشتم. اصلا سوال این است چرا ولاسکو باید اصرار داشته باشد که سیچلو به ایران بیاید؟ برخی‌ها هر حرفی به ذهن‌شان می‌رسد، بیان می‌کنند و علت این موضوع را نمی‌دانم.

او افزود: برخی‌ها گفتند من تلفنی با کواچ صحبت کردم و او قهر و تلفن را قطع کرده است! متاسفانه آقایان توهمات خود را بیان کرده‌اند. برخی‌های دیگر صحبت از آمدن آناستازی می‌کردند، واقعا هدف از طرح این مسائل چیست؟ ما باید روالی منطقی را طی کنیم و بعد از جلسه با کواچ می‌توانیم نظر نهایی خود را اعلام کنیم.

نقش گزینه‌های جانشینی

وی با تاکید بر این‌که دیگر زمانی را برای تصمیم‌گیری نهایی در مورد تیم ملی اعلام نمی‌کند، گفت: ماندن یا رفتن کواچ بستگی به گزینه‌هایی دارد که شاید بخواهند جایگزین وی شوند؛ باید به فکر جایگزین‌های احتمالی هم بود و دید که چه شرایطی دارد. باید گزینه‌ها به‌گونه‌ای باشند که بتوانند وضعیت تیم ملی را بهبود بخشند و با توجه به تمام این شرایط ممکن است زمان کمتر یا بیشتری برای اعلام نظر نهایی صرف شود، اما در مقابل می‌توانیم با خیال راحت‌تر انتخاب بهتری داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها