والیبال باشگاه‌های ایران

جدال نوخاسته‌ها و باتجربه‌ها

فصل جدید لیگ برتر والیبال در حالی از ساعت 17 امروز در شهرهای مختلف آغاز می‌شود که به باور بیشتر سرمربیان 12 تیم لیگ برتر این فصل از نقطه نظر کیفی در اوج خود خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۸۳۹۹

بیست و نهمین دوره لیگ برتر در شرایطی امروز آغاز می‌شود که‌ سالن غدیر شهر ارومیه شاهد حساس‌ترین جدال این هفته خواهد بود که دو تیم شهرداری ارومیه و بانک سرمایه به مصاف یکدیگر می‌روند. بانک سرمایه تیمی است که نخستین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند و هدایت آن را مصطفی کارخانه یکی از مربیان باتجربه ایران به عهده دارد. از سوی دیگر، تیم شهرداری ارومیه که نایب‌قهرمان فصل قبل نیز است، در دیدار خانگی و برابر 6000 تماشاگر ارومیه‌ای در اندیشه کسب پیروزی است تا لیگ برتر را با برد آغاز کرده باشد. دو تیم شهرداری ارومیه و بانک سرمایه چند ملی‌پوش در تیم خود دارند که رقابت آنان نیز دیدنی خواهد بود.

همچنین پیکان تهران قهرمان فصل گذشته در نخستین هفته میزبان آلومینیوم المهدی هرمزگان در خانه والیبال خواهد بود. شاگردان پیمان اکبری در حالی لیگ برتر را آغاز می‌کنند که روز شنبه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان راهی برزیل خواهند شد و دیدار با نماینده هرمزگان برای این تیم حکم دیدار تدارکاتی نیز دارد.

تیم آرمان اردکان که از دسته یک به لیگ برتر صعود کرده است در هفته نخست لیگ برتر امسال به مصاف متین صالحین ورامین خواهد رفت. هدایت تیم متین را محمد ترکاشوند به عهده دارد و برخی بازیکنان این تیم ملی‌پوشان سابق تیم ملی هستند. تیم والیبال جواهری گنبد نیز که هفته گذشته حضورش در لیگ برتر قطعی شد، در هفته نخست رقابت‌های امسال میزبان ثامن‌الحجج خراسان در سالن المپیک گنبد خواهد بود.

تیم والیبال کاله مازندران پس از یک سال حضور در لیگ دسته یک، امسال دوباره با هدایت بهروز عطایی سرمربی کهنه‌کار خود به لیگ برتر والیبال آمده است و در نخستین هفته این رقابت‌ها در آمل میزبان گوهر کویر زاهدان است.

در سالن شهید اقدمی تبریز نیز دو تیم شهرداری تبریز و سایپای تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

دیدگاه مربیان لیگ برتری در آستانه فصل جدید

پیمان اکبری (سرمربی پیکان): هرچند فدراسیون والیبال چاره‌ای جز پایان رقابت‌های لیگ در اسفندماه نداشت، اما به نظر من هنوز ملی‌پوشان ایران که در جام جهانی شرکت کردند به شرایط مورد نظر و آمادگی لازم برای آغاز لیگ برتر نرسیده‌اند. معتقدم در این لیگ شش تیم مدعی قهرمانی هستند.

عبدالرئوف بستگانی (سرمربی آلومینیوم المهدی هرمزگان): در سال‌های اخیر روند برگزاری لیگ برتر والیبال رو به رشد بوده و هر ساله بهتر از سال قبل برگزار شده است.

ناصر شهنازی (سرمربی سایپا): لیگ برتر امسال می‌تواند کمک خوبی برای تیم ملی والیبال باشد. چون تیم ملی بعد از لیگ فرصت زیادی برای تمرین ندارد، وظیفه مربیان، آماده‌سازی بازیکنان برای انتخابی المپیک است.

مصطفی کارخانه(سرمربی بانک سرمایه): در چند سال اخیر مدعیان قهرمانی در لیگ برتر والیبال بیشتر شدند و تیم‌های شهرستانی نیز عملکرد خوبی در این رقابت‌ها از خود نشان دادند.

جبار قوچان‌نژاد (سرمربی تیم ثامن‌الحجج خراسان): امیدوارم تیم‌ها در لیگ برتر امسال از نظر اخلاقی برای یکدیگر سرآمد باشند و بازیکنان برای داوران احترام بیشتری قائل شوند.

اصغر نایینی (سرمربی گوهر کویر زاهدان): بازیکنان امسال در تیم‌های مختلف تقسیم شدند و فکر می‌کنم یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های ایران امسال
برگزار شود.

والیبال ایران همچنان هشتم دنیا

فدراسیون بین‌المللی والیبال در حالی جدیدترین رده‌بندی بهترین تیم‌های ملی بزرگسالان دنیا را اعلام کردکه تیم ملی والیبال برزیل با 330 امتیاز همچنان در صدر جدول این رده‌بندی باقی ماند اما لهستان با یک پله صعود و 286 امتیاز به جایگاه دوم جدول آمد. تیم ملی والیبال روسیه نیز با 274 امتیاز و یک پله نزول در جایگاه سوم قرار گرفت. آمریکا هم با دو پله نزول و کسب 245 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت. تیم ملی والیبال ایران با همان 145 امتیاز در جایگاه هشتم باقی مانده است.

تیم ملی والیبال اسلوونی پس از درخشش در مسابقات قهرمانی قاره اروپا و کسب نایب‌قهرمانی، 45 امتیازی شد و 14پله صعود در جدول را تجربه کرد.

برنامه هفته اول لیگ برتر والیبال

پیکان تهران ـ آلومینیوم بندرعباس

شهرداری ارومیه ـ بانک سرمایه

آرمان اردکان ـ متین صالحین ورامین

بازرگانی جواهری ـ ثامن‌الحجج خراسان کاله مازندران ـ گوهر کویر زاهدان شهرداری تبریز ـ سایپای تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها