مدیر مسئول روزنامه جام جم گفت: مقابله با خطرهای جنگ نرم، موضوعی ملی است اما صداوسیما قرارگاه و محور اصلی سیاست‌گذاری و عملیات برای خنثی کردن آثار و تبعات جنگ نرم محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۲۶۱
صداوسیما قرارگاه اصلی مقابله با جنگ نرم است

به گزارش جام جم سیما، مراد عنادی در گفت‌وگو با فارس گفت: در بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیچیدگی‌های جنگ نرم به این مهم اشاره شد که هدف جنگ نرم تغییر باور ملت‌هاست. واقعیت این است که براساس نظریه قدرت نرم و برون‌داد آن، یعنی جنگ نرم و به‌منظور تغییر باور ملت‌ها باید بر روی افکار مردمان کار کرد و این موضوعی است که «جوزف نای» نظریه‌پرداز قدرت نرم به‌خوبی آن را در چارچوب جذب نگاه مثبت ملت‌ها نسبت به سیاست‌ها و سبک زندگی آمریکایی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای در قالب دیپلماسی عمومی به خوبی تبیین کرده‌است.

وی افزود: جنگ نرم محصول نسل سوم استعمار، یعنی استعمار فرا نو است. در حالی‌که استعمار سنتی با ابزار نظامی به دنبال تسخیر سرزمین بود و استعمار نو با استفاده از ابزار سرمایه و تک محصولی‌ کردن کشورها به تسخیر حاکمیت ملل تحت استعمار می‌اندیشید. با انقلاب ارتباطات و گسترش روزافزون نقش رسانه‌ها، دولت‌های زیاده‌خواه و امپریالیستی با استفاده از ابزار رسانه، استعمار نو را شکل دادند که به تسخیر افکار و تغییر باورهای ملت‌ها می‌اندیشد.

عنادی اظهارداشت: بدین ترتیب رهبر انقلاب با هوشمندی، همان‌گونه که در سال‌های اخیر نسبت به شبیخون فرهنگی دشمن اشاره و از خطر ناتوی فرهنگی سخن به میان آوردند، اکنون با توجه دادن مدیران رسانه‌ملی نسبت به خطرها و پیچیدگی‌های جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت، رسانه‌ملی را قرارگاه مقدم مقابله با جنگ نرم نامیدند و بر محوری بودن نقش صداوسیما برای مقابله با جنگ نرم تأکید و حتی راهکارهایی را نیز ارائه کردند.

مدیر مسئول روزنامه جام جم گفت: مقابله با خطرهای جنگ نرم، موضوعی ملی است و به عزم و همکاری مشترک همه دستگاه‌های فرهنگی رسانه‌ای کشور نیاز است؛ اما صداوسیما قرارگاه و محور اصلی سیاست‌گذاری و عملیات برای خنثی کردن آثار و تبعات جنگ نرم محسوب می‌شود.

وی افزود: از این منظر حمایت از صداوسیما و کمک به تجهیز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن، نه تنها باعث افزایش بازدارندگی کشور در برابر خطرهای جنگ نرم خواهد شد که ضریب امنیت ملی را نیز بالا خواهد برد.

عنادی در پایان گفت: از این‌رو با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب ضمن آنکه وظیفه مدیران و کارشناسان رسانه‌ملی در جهاد با جنگ نرم سنگین‌تر شده و اتخاذ راهکارهایی برای تهیه و تولید برنامه‌هایی عمیق و جریان‌ساز را می‌طلبد که پیامی نیز به دولت محسوب می‌شود که به یاری و مجهز ساختن ارتش رسانه‌ای کشور، یعنی رسانه‌ملی بشتابد تا صداوسیما با توان و آمادگی بالاتری به مقابله با طراحان و معماران جنگ نرم دشمن بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها