اپرایی دیگر برای عاشورا

این بار چکناواریان با بهره‌گیری از موسیقی بوشهر، می‌نویسد

«لوریس چکناواریان» ارمنی‌تبار است؛ اما سال‌هاست که حضور پررنگی در عزاداری سالار شهیدان دارد؛ به طوری که در نگارش «رستم و سهراب» به این مساله اشاره کرد که در بخش‌هایی از آن از همین عزاداری‌ها بهره گرفته است.
کد خبر: ۸۵۰۲۰۲
این بار چکناواریان با بهره‌گیری از موسیقی بوشهر، می‌نویسد

به گزارش جام جم نوا به نقل از خبرآنلاین ، او حالا می‌خواهد سمفونی‌ای درباره «عاشورا» بنویسد؛ از همین روی امسال نیز در روز عاشورای حسینی در مراسم عزاداری مردم بوشهر حضور داشت و در برنامه اهدای شال به نوحه‌خوانان که یکی از مراسم سنتی در عزاداری سالار شهیدان در این شهر است، شرکت کرد.

«لوریس چکناواریان» در مرکزی که به نام «مرکز سمفونی موسیقی مذهبی بوشهر» شهرت دارد، به صورت نمادین شالی را به یکی از مداحان این ویژه برنامه اهدا کرد. او می‌گوید که تصمیم دارد موسیقی منطقه بوشهر را در سمفونی عاشورا به کار ببرد. در این مراسم البته رضا یزدانی و همچنین محسن شریفیان نیز حضور داشتند. مراسم «اهدای شال» از سنت‌های مراسم عزاداری مردم بوشهر است که برخی پیشکسوتان منطقه ضمن تایید کار نوحه‌خوان و اهدای شال به او، مقداری پول نیز می‌دهند. این هنرمندان همچنین در منطقه «ظلم آباد» بوشهر که هر ساله در ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا میزبان تعدادی از گروه‌های برجسته سنج و دمام‌زنی منطقه بوشهر است، حضور یافتند.

بسیاری از توریست‌های کشورهای مختلف نیز هرساله با حضور در این منطقه از کشورمان که از برنامه‌های متنوعی در حوزه عزاداری امام حسین(ع) برخوردار است، استقبال خوبی به این برنامه‌ها نشان داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها