به گزارش جام جم آنلاین ، محجوب در این گفت وگو براین باور است که اگر کالایی تولید داخل باشد همیشه باید ازآن استفاده کرد اگرچه هزینه امیال، هزینه اموال است و آنهایی که برای اموالشان هزینه می کنند، قدرت خرید اضافه دارند در حالی که برخی قدرت خریدشان صفر است. ما باید هزینه های امیال را به این افراد بپردازیم تا بتوانند زندگی شان را تامین کنند؛ خیلی از افراد توانایی خرید گوشت ندارند و به همین جهت باید صرف هزینه های مهم تر شود.
محجوب در پاسخ یه این پرسش که آیا شما هم تحریم نخریدن خودروی داخلی را خیانت می دانید گفت: من بیشتر از خیانت می دانم! بنده از حرف وزیر صنایع دفاع کردم و معتقد بودم که باید بیشتر از اینها گفته می شد. این از مصادیق خیانت و اقدام علیه استقلال کشور است. قانون اساسی می گوید کسی نمی تواند نقض استقلال کند و این دقیقا نقض استقلال است. کسانی که این حرف را می زنند و تحریم را ایجاد کردهاند کالای با کیفیت خودشان را نشان دهند تا بگوییم حق با شماست. اگر تولید نمی کنند و فقط تجارت می کنند، اعلام کنند چه خدمت با کیفیتی به مردم انجام داده اند که در قبال آن از سازندگان کالای با کیفیت می خواهند.
ما دوست و طرفدار تولیدکنندگان داخلی نیستیم بلکه معتقد هستیم آنها باید کیفیت را ارائه دهند و نسبت به آنها سخت گرفته شود. آقای قاضی پور بیشترین سخت گیری را در شورای رقابت و ایراد را نسبت به قیمت ها دارد. من به صراحت می گویم سر خیلی از افرادی که چنین ادعایی داشتند به خارج وصل است. اگر این کمپین به خارجی ها وصل نیست پس چرا نمایندگی های شرکت های خارجی اعلام کردند بدون هیچ سود و پیش پرداختی ماشین را تحویل می دهند؟ قصد آنها این است که بازار داخلی را در اختیار بگیرند و سود زیادی ببرند.
ما باید هر لحظه از مردم عذر خواهی کنیم حتی اگر کارمان بدون نقص هم باشد. مردم شایسته عذرخواهی هستند ولی چهار نفر دلال طرف این کمپین هستند که عامل خارجی اند و این افراد نیاز به عذرخواهی ندارند.
وی درباره آمار بالای کشته شدگان در تصادفات مشابه بین ماشین داخلی و خارجی و تعداد تلفات بیشتر در ماشین های داخلی که از سوی پلیس راهور اعلام شده است گفت : در داخل خودروهایی است که در زمینه تصادف امتحانشان را پس داده اند مانند سمند. بر اساس اطلاعاتی که داریم اگر پلیس راهبر توانست اثبات کند که این نوع خودرو در تصادفات قربانیان بیشتری نسبت به خودروهای خارجی می گیرد، به آنها جایزه می دهیم. چطور آن زمانی که فیات خودرویش که اصلا با کیفیت نبود را اینجا مونتاژ می کرد، کسی حرفی در این باره نمی زد و این تحریم کنندگان کجا بودند وقتی ژیان در ایران به فروش می رفت؟
ما هرگز از دلال ها عذرخواهی نخواهیم کرد. بنده نائب رئیس تحقیق و تفحص بودم؛ به چه مجوزی طرف از بانک پول گرفت تا سهام خودش را بخرد؟ کدام دستگاه این عمل خلاف قانون را باطل کرد؟ در حالی که در ظاهر آن سهام به نفع کارگران سایپا خریداری شده بود ولی خلاف قانون رخ داد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد
بمب خبری این شركت خودروسازی مربوط به كاهش قیمت برخی از محصولات این شركت بوده است.
به گفته آنها،این شركت خودروسازی قصد داشته برای رهایی از ركود و خالی كردن پاركینگ هایش،قیمت برخی محصولات خود را كاهش دهد تا از این راه مشتریان را جذب كند.
این در حالی است كه ظاهرا مدیران این شركت خودروسازی با توجه به تصمیم دولت مبنی بر ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی به مشتریان، از این تصمیم خود منصرف شده اند.