بزرگداشت صفارزاده و انتخاب بانوی نمونه فرهنگ

سومین دوره مراسم انتخاب بانوی نمونه فرهنگ همزمان با برگزاری سومین همایش علمی طاهره صفار‌زاده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۰۲۸

به گزارش مهر، رضا اسماعیلی، دبیر سومین دوره جایزه علمی ـ ادبی دکتر طاهره صفارزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با هشتمین سالگرد درگذشت دکتر صفارزاده، امسال نیز به همت مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی مراسم اختتامیه سومین دوره از جایزه علمی ـ ادبی دکتر طاهره صفارزاده بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه در سالن سوره حوزه هنری با حضور جمعی از مسئولان، شخصیت‌های علمی و فرهنگی و همچنین برگزیدگان بخش‌های سه‌گانه این جایزه برگزار خواهد شد.

اسماعیلی در ادامه افزود: ۱۴۸ قطعه شعر، ۲۵ مقاله و پنج پایان‌نامه درباره شخصیت قرآنی، علمی و ادبی دکتر صفارزاده به دبیرخانه سومین جایزه علمی ـ ادبی این بانوی قرآنی از سوی شاعران و محققان ارسال شده است.

او تصریح کرد: شعرهای سروده شده درباره دکتر صفارزاده در قالب‌های مختلف شعری از جمله غزل، رباعی، نیمایی، سپید و... است.

اسماعیلی درباره کیفیت برگزاری و برنامه‌های این دوره از جایزه افزود: در مراسم اختتامیه این دوره از تعدادی از محققان و شاعران خارجی نیز برای سخنرانی و شعرخوانی در کنگره دعوت به عمل آمده است. همچنین چاپ دوم مجموعه شعر «در ستایش بیداری» که در بر دارنده سروده‌های تقدیمی شاعران معاصر به این بانوی قرآنی است در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد.

در این مراسم کلیپ (نماآهنگ) جدیدی نیز از زندگی و فعالیت‌های علمی ـ ادبی این شاعر و قرآن پژوه معاصر برای اولین بار به نمایش درخواهد آمد.

دبیر سومین دوره جایزه علمی ـ ادبی دکتر طاهره صفارزاده درباره بخش «بانوی برگزیده فرهنگ» نیز گفت: امسال نیز همچون دو سال گذشته، توسط شورایی از کارشناسان فهرستی از بانوان فعال فرهنگی تهیه شده است که با تشکیل جلسات کارشناسی، کارنامه فعالیت‌های علمی و فرهنگی آنان بررسی و با نظر شورای داوران یک نفر به عنوان بانوی برگزیده فرهنگ معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها