رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از آغاز شمارش معکوس برای رفع تحریم نظام بانکی و بانک مرکزی خبر داد و گفت: نظام بانکی این رخداد را در آینده نزدیک پیش‌رو دارد.
کد خبر: ۸۴۹۹۶۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت دیروز در همایش بین‌المللی تراکنش، با بیان این‌که تا آغاز شرایطی که کشور بدون تحریم بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند، مقطع چند ماهه‌ای وجود دارد، افزود: بانک مرکزی در این فاصله با بهره‌گیری از ابزارهای پولی و مالی می‌تواند خروج از رکود و رشد اقتصادی را سرعت بخشد، بنابراین مردان بانکی نقش مهم و موثری در این بخش دارند. به گفته وی، برای دستیابی به رشد 8 درصدی اقتصاد نیاز به 800 هزار میلیارد تا 1063 هزار میلیارد تومان در سال داریم که می‌توان بخشی از آن را از ابزارهای فناوری اطلاعات تامین مالی کرد.

سیف: اجرای بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان

همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی درحاشیه این همایش از اجرای بسته رونق اقتصادی از نیمه دوم آبان خبر داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده و تزریق منابع و حمایت از طرح‌های عمرانی آغاز شده است. ولی‌الله سیف افزود: این بانک مسئول مراقبت از رشد نقدینگی و تورم حاصل از اجرای بسته رونق اقتصادی است و با ملاحظاتی این بسته را پیش خواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها