فدراسیون فوتبال گواتمالا درباره اعزام تیم بانوان با فدراسیون ایران همکاری ندارد و به همین دلیل اعزام دختران فوتسالیست در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۸۸۲۳

پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، این تیم توانست مجوز حضور در رقابت‌های جهانی گواتمالا را به دست بیاورد. علی کفاشیان پس از قهرمانی تیم، به آنها قول داد که این تیم حتما به گواتمالا اعزام خواهد شد. هر چند که رقابت‌های گواتمالا در تقویم رسمی فیفا نیست، ولی فیفا در برگزاری آن مشارکت دارد و به این دلیل می‌تواند حضور تیم بانوان مهم باشد. اما ظاهرا فدراسیون فوتبال گواتمالا درباره اعزام تیم بانوان با فدراسیون ایران همکاری ندارد و به همین دلیل اعزام دختران فوتسالیست در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

الهه عرب عامری، رئیس کمیته فوتبال بانوان در این رابطه به سایت برنامه 90 گفت: برای اعزام مشکلی نداریم اما روادید نداریم. واقعیت این است که گواتمالا در ایران سفارتخانه ندارد و باید در کشور دیگری روادید بگیریم. البته در دوره‌ای که به چین‌تایپه تیم اعزام می‌کردیم یک نفر همه پاسپورت‌ها را به دبی برد و روادید گرفت، اما این بار این امکان وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که نمی‌توانید مثل تیم ملی بزرگسالان که برای بازی با گوام به سفارت آمریکا در دبی رفتند، عمل کنید، افزود: ببینید تضمینی نیست که آنها به ما روادید بدهند. من باید ۲۳، ۲۴ دختر را بردارم و به امارات ببرم آن هم در حالی که معلوم نیست به ما روادید بدهند یا نه. اگر مطمئن بودیم روادید می‌دهند این کار را می‌کردیم، اما اطمینان کامل نداریم. او ادامه داد: کفاشیان به ما قول داد که تیم را به گواتمالا بفرستد ضمن این‌که همه هزینه‌ها را هم خودمان پرداخت می‌کنیم و مشکلی از این بابت وجود ندارد. تیم باید از ایران به آلمان برود و از آنجا به مکزیک. ۲۴ ساعت در مکزیک اقامت داشته باشد و بعد به گواتمالا پرواز کند. هماهنگ کردن روادید این سه کشور کار راحتی نیست.

باید نیم دور کره زمین را بچرخیم و فدراسیون همه هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد. باز هم تاکید دارم که تمایل به رفتن به این مسابقات را داریم، اما کار سخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها