منتظمی در گفت‌وگو با جام‌جم بررسی کرد

سختگیری بیشتر بر مهاجران ومسلمانان

روزهای سخت مهاجران در سایه بی‌توجهی سیاستمداران اروپایی

بحران پناهجویان و آوارگانی که به مرزهای اروپا می‌رسند، گرچه چند هفته‌ای است در رسانه‌ها و گزارش‌های خبری فروکش کرده است، اما هزاران شهروند کشورهای جنگزده خاورمیانه همچنان در پشت مرزهای اروپا سرگردان هستند. در این میان محافل اروپایی هر روز از طرح و برنامه‌ای جدید برای ساماندهی و مقابله با این مشکل سخن می‌گویند، اما آنچه در عمل مشاهده می‌شود فزونی یافتن مشکلات این افراد است.
کد خبر: ۸۴۸۴۴۶

تازه‌ترین مشکلات این افراد در کشورهای حوزه بالکان رقم می‌خورد. پس از آن‌که اعلام شد مجارستان به تازگی مرزهای جنوبی خود را به سوی مهاجران بسته، این افراد به سمت کشورهای حوزه بالکان رفتند. اما این کشورها همچون اسلوونی و کرواسی نیز همین سیاست‌های محدود کننده را علیه مهاجران اعمال می‌کنند. در این زمینه اسلوونی با بیان این که تنها در هر سال اجازه ورود 2500 مهاجر را به کشورش می‌دهد، باعث تجمع نزدیک به 5000 مهاجری شده که به پشت مرزهای این کشور رسیده‌اند.

این معضل و مشکلات را می‌توان در بین مهاجرانی نیز مشاهده کرد که قصد ورود به کرواسی را داشته‌اند. در این میان مقامات کرواسی برای شانه خالی کردن از پذیرش این افراد، مرزهای خود را به سمت صربستان بازکردند تا سیل مهاجران به سمت این کشور برود. در میان مشکلات و موانعی که توسط این کشورها علیه این مهاجران اعمال می‌شود، باید به سرد شدن هوا نیز اشاره کرد. طی چند روز گذشته بسیاری از این افراد در مرزهای اسلوونی و در فضای باز و سرد شب‌ها را به صبح رسانده‌اند. این افراد با عبور از کشورهای حوزه بالکان قصد دارند خود را به کشورهایی همچون آلمان و سوئد برسانند. این در حالی است که این کشورها و به خصوص آلمان سعی می‌کنند به روش‌های مختلف روند ورود مهاجران به مرزهای خود را محدودتر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها