تحلیل لاریجانی از اجرای برجام و لغو تحریم ‌ها

برخی موضوع را طور دیگری جلوه می دهند و از خوشحالی مردم ناراحتند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هماهنگی‌های قبلی صورت گرفته درخصوص تصویب طرح برجام در مجلس گفت: درباره مسائل کلان و مهم کشور باید از قبل تمهید شود و در این خصوص نیز در کلان کشور و همچنین شورای‌عالی امنیت ملی بررسی‌ها صورت گرفته بود لذا من در این پرونده دخالتی نداشتم و دست من نبود، بلکه موضوع برجام پرونده رهبری است.
کد خبر: ۸۴۷۴۸۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی لاریجانی در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر، در پاسخ به یکی از بانوان مدعو که انتقاداتی به روند تصویب برجام در خانه ملت داشت و مجلس را فرمایشی خطاب کرد، افزود: این تذکر شما هم نوعی امر به معروف است، اما خوب بود کلمه فرمایشی را در انتها نمی‌گفتید زیرا نباید در این راه تیز حرف بزنیم. رئیس مجلس خاطرنشان کرد: موضوع برجام در کشور سه سال به طول انجامیده لذا تصمیم در این خصوص آنی نبود، چرا که اگر بدون هماهنگی کار می‌کردیم زمان بسیار طولانی می‌شد و کار پخته‌ای هم از کار درنمی‌آمد.

وی شورای‌عالی امنیت ملی و دیگر شوراهای کشور را درگیر موضوع دانست و با اشاره به نظر خانه ملت و همچنین رهبر معظم انقلاب درخصوص تصمیم مجلس درباره برجام تاکید کرد: اگر مجلس فقط تصمیم به قرائت گزارش برجام می‌گرفت و مصوبه‌ای نداشت، این یعنی مجلس منفعل است. علی لاریجانی به آغاز اجرای برجام در روز 26 مهر اشاره کرد و یادآور شد: فرصتی نبود پس باید تمهیداتی انجام می‌شد چرا که قانون اجرای برجام یک قانون عادی نیست و با سرنوشت مردم کشور درگیر است لذا باید ساعت‌ها روی آن فکر می‌شد. رئیس مجلس به جلسات هماهنگی دو فراکسیون اصولگرایان مجلس و همچنین اصولگرایان رهروان ولایت اشاره کرد و گفت: ما برای هماهنگی وظیفه داریم لذا عده‌ای خلاف می‌گویند که هماهنگی‌ها انجام نشد .

وی با بیان این‌که در خارج از صحن علنی و در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با حضور دو فراکسیون مجلس درخصوص جزئیات طرح برجام و همچنین چهار اصلاحیه روی این طرح توافق صورت گرفته بود، تصریح کرد: قرار بود با وفاق جلو برویم ولی عده‌ای به تعهد خود عمل نکردند و دیدید که چقدر در تصویب کلیات، صحن مجلس پرتلاطم بود. رئیس مجلس همچنین با اشاره به بندهایی از طرح برجام تصریح کرد: ما تست موشکی را انجام داده‌ایم و آنها هرچه حرف بی‌ربط بزنند استماع نمی‌کنیم. ما چفت و بست‌هایی را در طرح برجام به وجود آوردیم. مطمئن باشید من در این پرونده دخالتی ندارم. موضوع برجام، پرونده من نیست، پرونده رهبری است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها