مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور توسعه ورزش با اشاره به اهداف والای ورزشی تصریح کرد که برای توسعه ورزش بانوان مسلمان و رفع موانع جهت حضور آنها در رقابت‌های بین‌المللی، تلاش خواهد کرد.
کد خبر: ۸۴۵۸۶۴

به گزارش جام‌جم، ویلفرد لمکه که به مناسبت هفته پارالمپیک به تهران سفر کرده است دیروز علاوه بر دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، بازدیدی هم از کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین داشت. او در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به دومین تجربه سفرش به ایران گفت: دو سال پیش وقتی به ایران آمدم و در جشن هفته پارالمپیک شرکت کردم، گزارش بسیار مثبتی را به دبیرکل سازمان ملل ارائه دادم و امسال نیز از این‌که دیدم کودکان دارای معلولیت و کودکان استثنایی را در این جشن از هم جدا نکردید و در کنار هم در این مراسم بودند، خوشحال شدم. پیشنهاد می‌کنم برای ثبت جهانی روز پارالمپیک توسط کمیته بین‌المللی پارالمپیک تلاش کنید چون اگر این روز به صورت یک رویداد جهانی به ثبت برسد، بسیار اتفاق خوبی خواهد افتاد.

او درباره حضور بانوان محجبه مسلمان در رویدادهای ورزشی افزود: با توجه به سمتی که دارم همواره برای حضور بانوان مسلمان در مسابقات جهانی و با حجاب اسلامی تلاش کرده‌ام. مثلا طی مکاتباتی که با فیفا داشتم، توانستم حضور بانوان در رشته فوتبال با حجاب اسلامی را میسر کنم زیرا وقتی عکسی از تیم ملی بانوان ایران دیدم که به دلیل نداشتن اجازه حضور در مسابقه اشک می‌ریختند (بازی‌های انتخابی المپیک لندن)، به شدت ناراحت شدم و احساس کردم آن اشک‌ها، اشک‌های من است.

ویلفرد لمکه با اشاره به جدیتش در این خصوص خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهم اطلاعاتی از فدراسیون‌های جهانی که مانع حضور بانوان ورزشکار شما با حجاب اسلامی در میادین مختلف شده‌اند، به من ارائه دهید و قول می‌دهم با تک تک آنها مکاتبه و برای برداشتن این مانع تلاش خواهم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها