1: پیشنهاد می‌شود به جای کارت سوخت، کارت آب صادر کنند و هر ماه برای هر نفر به اندازه چند حمام و دست به آب مختصر و چند مسواک و آب خوردن ناقابل کارت را شارژ کنند. آب آزاد را هم چند برابر قیمت بفروشند. حتی می‌توانند قیمت آب آزاد را گران‌تر از کشورهای همسایه تعیین کنند تا خدایی نکرده آب در قالب هندوانه و خربزه به دیگر کشورها قاچاق نشود.
کد خبر: ۸۴۵۵۳۶
پیشنهادهای آبکی

به گزارش جام جم آنلاین ، این‌طوری هم در مصرف آب به‌شدت صرفه‌جویی می‌شود و هم درآمدزایی فراوانی خواهد داشت. در ضمن می‌توان برای ادب کردن اختلاس‌گران محترم، کارت آبشان را باطل کرد تا در چرک و نکبت و کثیفی ابدالدهر بمانند و بفهمند که چقدر اختلاس کار کثیفی است.

2: پیشنهاد می‌شود برای حل معضل کم‌آبی، آب دریاچه خزر تصفیه و به آب شیرین تبدیل شود تا صادرات هندوانه به کشورهای آن‌ور آبی متوقف نشود و در ضمن میزان قابل‌توجهی نمک به‌دست می‌آید که می‌توان با آنها برنامه‌های بانمکی مانند خندوانه تولید کرد تا مردم بخندند و حالش را ببرند. در ضمن خشک شدن دریاچه‌ها به یک اتفاق طبیعی تبدیل می‌شود و دیگر کسی از خشک شدن دریاچه ارومیه ناراحت نمی‌شود. هر وقت هم کسی بگوید: چرا دریاچه‌ها خشک می‌شود، می‌توانید به او بگویید برای هندوانه و خندوانه.

3: پیشنهاد می‌شود برای حل مشکلات لیگ برتر فوتبال، چند استندآپ کمدی‌کار یا همان خنداننده برتر با لباس‌های دو تیم قرمز و آبی پایتخت استخدام کنند و به‌جای مسابقه فوتبال، مسابقه خنداننده برتر در ورزشگاه‌ها به‌راه‌بیندازند. هم خنداننده‌ها با وجود این‌که بازیگر هستند رنگ و لعاب چهره و آرایش موهایشان کمتر از بازیکنان فوتبال است و هم دستمزدهایشان تقریبا یک بیست و هفتم بازیکنان فوتبال است. در ضمن به جای حرص دادن تماشاگران، آنها را می‌خندانند و در انتهای بازی هم کسی با توپ و تانک و فشفشه و داور بازی کار خاصی ندارد. در ضمن بطری آب هم کمتر به سمت زمین فوتبال پرتاب و آب هم کمتر مصرف می‌شود.

4: پیشنهاد می‌شود برای حل معضل ترافیک، عوض پیدا کردن راه‌حل که کار نشدنی است و فقط وقت و سرمایه ملی را به باد می‌دهد، این واژه را بازتعریف و از آن به عنوان نعمت ترافیک یاد کرد. می‌توان برای این‌که هم حوصله مردم در ترافیک سر نرود و هم درآمد خوبی از این نعمت برای ارگان‌های ذی‌ربط حاصل شود، کل دو طرف اتوبان‌های پر ترافیک را به فروشگاه و غذاخوری تبدیل کرد تا مردم در حین این‌که در ترافیک گیر کرده‌اند، خرید جزئی و تفریح مختصری هم بکنند. با این روش هر وقت خانواده به تفریح نیاز پیدا کند، به پدر خانواده اصرار می‌کنند که ما را ببر توی ترافیک گیر کنیم. در ضمن بدون دلیل و به صورت معجزه‌آسایی آب هم کمتر مصرف می‌شود.

علیرضا لبش - روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها