دکتر شکیب در گفت و گو با جام جم آنلاین:

مهندسان با حضور در انتخابات نظام مهندسی جایگاه این صنف را ارتقا دهند

حمزه شکیب، رییس دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس از صد هزار عضو سازمان نظام مهندسی دعوت کرد تا با حضور در انتخابات، جایگاه این صنف را ارتقا دهند.
کد خبر: ۸۴۴۸۵۰
مهندسان با حضور در انتخابات نظام مهندسی جایگاه این صنف را ارتقا دهند

دکتر حمزه شکیب، عضو سازمان نظام مهندسی و رییس دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس در گفت و گو با جام جم آنلاین با تأکید بر این که وزارت مسکن و شهرسازی با عذرخواهی از مهندسان به خاطر مشکلات بوجود آمده و لغو انتخابات نظام مهندسی در استان های تهران، گیلان و فارس در روز شانزدهم مهر، شرایط را برای مشارکت بالای مهندسان فراهم کند، تصریح کرد: قطعا حضور حداکثری اعضای صنف در روز بیست وسوم مهر باعث می شود تا انتخاب اصلح به درستی صورت می گیرد.

این عضو سازمان نظام مهندسی، تأکید کرد: با توجه به اشکالاتی که در مدیریت صنف دوره قبل وجود داشت، پیش بینی می شود مهندسان بر خلاف دوره گذشته مشارکت خیلی بیشتری در تعیین سرنوشت صنفی خود داشته باشند.اعضای نظام مهندسی به خوبی متوجه شده اند که در جهت حفظ شأن و جایگاه مادی و معنوی نظام مهندسی، لازم است افرادی را در هیأت مدیره حضور یابند که ضمن تامین منافع صنفی اعضا، بتوانند سرمایه ملی را ارتقا بخشند و به صورت پایدار و درازمدت، تامین کننده منافع مادی ومعنوی مهندسان باشند.

رییس دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه تربیت مدرس با بیان این که اعضای نظام مهندسی همواره از پیشگامان سازندگی در مقاطع حساس کشور بوده اند و شایسته است متناسب با این مسئولیت خطیر از نقش و جایگاه پررنگ تری برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: به کمک دولت و مدیریت شهری باید فضایی در نظام مهندسی ساختمان فراهم شود که مهندسان جوان بتوانند در طراحی ها، همچنین به عنوان مجری مشارکت فعال داشته باشند.

شکیب با تأکید بر این که وزارت شهرسازی لازم است به کاندیداها و اعضا نظام مهندسی این اطمینان را بدهد که نواقص رفع شده است و این بار مشکلی در فرایند برگزاری بوجود نمی آید، تصریح کرد: با توجه به نارضایتی هایی که برخی از اعضای جامعه صد هزار نفری نظام مهندسی استان تهران نسبت به عملکرد مدیران دوره قبل وجود دارد، بی شک انتظار می رود که برای این دوره تعداد مشارکت کنندگان از افزایش قابل توجهی برخوردار باشد.

شکیب که یکی از کاندیداهای هفتمین انتخابات سازمان نظام مهندسی است، خاطرنشان کرد: برخی از اعضای نظام مهندسی با سازمان قهر کرده اند.یک جوری اعتماد وجود ندارد.لازم است این اعتماد به اعضا برگردد و تقویت شود.مخصوصا در شرایط فعلی که به تعداد زیادی از مهندسان جوان عملا کاری سپرده نمی شود.مدیران جدید لازم است که از این پتانسیل بالا استفاده کنند و از این افراد در انجام کارهای سازمان بهره مند شوند. ضمن آن که از انرژی آنها در ارتقای کیفیت طراحی ها و اجرای آنها استفاده کنند.

به گفته این عضو سازمان نظام مهندسی از بین صد هزار عضو این سازمان ، 350 نفر در رشته های عمران، معماری، برق، شهرسازی و نقشه کشی کاندیدای هفتمین دور انتخابات این صنف شده اند.

شکیب معتقد است؛ افزایش انسجام درونی میان اعضای هیأت مدیره، برقراری ارتباط و کمک گرفتن از دولت و مدیران شهری و ارتقاء کیفیت ساختمان و جایگاه مهندسان لازم است از جمله برنامه های اعضای جدید هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی باشد.

سهیلا فلاحی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها