گیلان کوهستان‌ها، ییلاقات و روستاهایی بی‌بدیلی دارد که البته خیلی‌ها لذت کشف و تجربه آنها را به خود نمی‌دهند. خو کرده‌اند به همان سفرهای تکراری همیشگی و زحمت تجربه هیچ جای جدیدی را به خود نمی‌دهند.
کد خبر: ۸۴۴۲۶۰
یک پیشنهاد پاییزی خوب

ماسال یکی از شهرهای گیلان است که در چند سال اخیر تازه زیبایی‌هایش مکشوف گردشگران و مسافران شده است.

دو بخش ماسال و شاندرمن در این شهرستان، با مناظر بدیع و هوای عالی، اتمسفری فوق جذاب برای مسافران ایجاد می کند.

هر کدام از این بخش‌ها دارای ییلاقات خوش‌‌‌آب‌و‌هوایی هستند که آدم از حظ بصری آن سیر نمی‌شود.

تجربه تابستان‌های خنک آن اقلیم و نوشیدن آب گوارای چشمه‌سارانش، تجربه‌ای بسیار شیرین و به‌یاد ماندنی است.

در کلبه‌های چوپانان سفره‌ای گشوده است با نان، پنیر، کره محلی، ماست و شیر گوسفندی. وَه که چه لقمه‌های لذیذ و گوارایی است ...

دهکده «اُلَسَبِلَنگا» در ماسال گیلان یکی از دیدنی‌ترین ییلاقات این دیار است که در فاصله حدود 25 کیلومتری شمال غرب این ماسال و در ارتفاعات کوه‌های تالش قرار دارد.

وقتی در دامنه‌ پر پیچ و خم جاده‌اش قرار می‌گیری، قله زیبای «خندیله» آن دوردست‌های مرتفع به تو چشمک می‌زند ...

این ییلاق را باید تجربه کرد و از دیدن اقلیم و تنفس هوایش لذت ببرید. با یک ماشین معمولی و مهارت رانندگی بالاتر از متوسط، سفر کردن به این روستا بهترین گزینه است.

امکانات اقامتی هم که بد نیست. از همان اواسط جاده سر و کله اماکن اقامتی مثل مسافرخانه یا هتل پیدا می‌شود.

هم کلبه جنگلی دارند، هم سوئیت‌های معمولی با امکانات نسبتا کافی. اینجا جایی است که می‌توانید آرامش واقعی را تجربه کنید. برق هنوز پایش به دهکده نرسیده و مسافرخانه‌ها از موتور برق استفاده می‌کنند.

موبایل هم یک خط در میان آنتن می‌دهد. همه چیز برای چند روز زندگی بدون هشدارهای متعدد وایبر، تلگرام و پیامک فراهم است. وضعیت جوی سخت متغیر و تنوع اقلیمی عالی است؛ کوه، دشت، رودخانه، جنگل... .

مه غلیظ جنگل‌ها را پوشانده در بعضی روزهای بهاری و پاییزی اگر احتیاط نکنید بعید نیست در جاده کار دستتان بدهد.

باران هم که اینجا نقل و نبات است. آن بالا بالاها که برسی، تازه متوجه عظمت منظره‌ها می‌شوی. یکباره می‌رسی بالای ابرها و جنگل‌های پایین دست را در مه می‌بینی.

منظره‌ای که به این راحتی‌ها گیرتان نمی‌آید. قشنگی‌های این دهکده را تا ساعت‌ها می‌توان به شرح و وصف نشست.

جایی که کار با شنیدن راه نمی‌افتد و حتما باید ببینید. حتی هیچ گزارش تصویری هم نمی‌تواند این همه زیبایی و طراوت و آرامش را برای شما روایت کند. طراوت و آرامش حس کردنی‌ است، نه شنیدنی.

اگر حال سفر را دارید، این‌بار به السبلنگا بروید. مطمئن باشید ضرر نمی‌کنید. پاییز آنجا هم که جشنواره رنگ است... بسم‌الله.

چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها