واکنش آمریکا به عملیات ضد تروریستی مسکو

روسها را در سوریه مهار می کنیم

حملات جنگنده‌های روس به تروریست‌ها در خاک سوریه از چهارشنبه (8 مهر) آغاز شده و بنابر برخی گزارش‌ها، تلفات سنگینی به این گروه‌های تروریستی وارد کرده است. در همین رابطه وزارت دفاع مسکو روز گذشته اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ پرواز در سوریه انجام داده است.
کد خبر: ۸۴۱۹۱۳

این منبع همچنین از منهدم شدن دو انبار و هفت مرکز تجهیزات نظامی داعش طی این حملات خبر داد. به‌علاوه گفت یک مرکز فرماندهی تروریست‌های داعش در رقه سوریه نابود شده است. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم به نقل از مقام روس از هدف قرار گرفتن مرکز فرماندهی داعش و همچنین یک مخزن تسلیحاتی زیرزمینی در سوریه خبر داد.

آغاز حملات هوایی جنگنده‌های روس علیه مواضع داعش در خاک سوریه واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است. در همین رابطه «دیمیتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که هدف از حملات روسیه در سوریه حمایت از روس‌ها در برابر خطر تروریسم است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه نیز با انتقاد از رویکرد رسانه‌های غربی در قبال این حملات گفت در حالی که هنوز جنگنده‌های روس عملیات را آغاز نکرده بودند، این رسانه‌ها مدعی کشته شدن غیرنظامیان در این حملات شدند. «مارکو روبیو» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در برنامه «مایک گالاگر» تأکید کرد که احتمالاً روسیه بعد از سوریه، مواضع داعش در عراق را هدف گرفته و در نهایت احتمالاً آمریکا وارد رویارویی نظامی با روسیه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها