نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حادثه‌ای به بزرگی فاجعه منا، کم سابقه است

سرپرست حجاج ایرانی: در حادثه منا ۵۳ کاروان ایرانی آسیب دیدند

سرپرست حجاج ایرانی مدیریت صحیح برای عبور از بحران حادثه دلخراش منا را ضروری دانست و برلزوم حفظ آرامش در کاروان های حجاج تاکید کرد.
کد خبر: ۸۴۰۶۵۴
سرپرست حجاج ایرانی: در حادثه منا ۵۳ کاروان ایرانی آسیب دیدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین علی قاضی عسگر که امروز در جمع مدیران، معاونین، روحانیون، معین ها و پزشکان کاروان های ایرانی در مکه مکرمه سخن می گفت، با اشاره به اینکه در حادثه منا 53 کاروان ایرانی آسیب دیده اند بر لزوم دلجویی و مراقبت از آسیب دیدگان این حادثه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان توصیه هایی درباره توجه به تکمیل شدن اعمال زائران، بی توجهی به شایعات و ثبت دقیق حادثه منا توسط شاهدان عینی، افزود: حادثه منا مصیبت بزرگی است که باید با کمک یکدیگر با آرامش از این بحران عبور کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی بااشاره به اینکه تمامی دست اندرکاران و عوامل مربوط از زمان وقوع حادثه برای رسیدگی به وضع آسیب دیدگان در تلاشند، افزود: پیگیری ها به صورت مستمر ادامه دارد و امید است طرف مقابل با همکاری بیشتر مشکل را حل کند.

وی اظهار کرد: درصورتی که طرف سعودی به همکاری نکردن در شناسایی اجساد و انتقال پیکر جان باختگان ادامه دهد در روزهای آینده شرایط دشوارتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه از حاضران خواست با تلاش مضاعف و با حفظ همدلی، عملیات حج امسال را به پایان برند تا کاروان های حجاج به کشور بازگردند.

در ابتدای این دیدار حمید محمدی، معاون امور حج و زیارت سازمان حج و پیر حسین کولیوند، رئیس بیمارستان مکه از اقدامات صورت گرفته برای آسیب دیدگان حادثه منا گزارشی بیان کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها