رانندگی با موتورسیکلت بایستی با حساسیت بیشتری انجام پذیرد به گونه ای که راکب بتواند با قرار گرفتن هر مانعی بر سر راه با واکنش به موقع از بروز حادثه جلوگیری کند به این معنی که بین سرعت و تعادل، تناسب برقرار باشد.
کد خبر: ۸۳۸۰۷۸
موتورسواران بخوانند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی اکبر عبداللهی، رئیس اداره فرهنگ ترافیک راهور انتظامی استان کرمانشاه گفت: موتورسیکلت وسیله نقلیه ای است که کلیه مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی در مورد رانندگی با آن حاکم است، این وسیله پرتحرک و انعطاف پذیر به دلیل نوع طراحی آن که بر دو چرخ سوار است به مراتب رانندگی با آن خطرناک تر از اتومبیل است.

برخلاف تصورات عامه مردم، رانندگی با این وسیله سخت و آسیب پذیر است و چنانچه در چارچوب قوانین و مقررات صورت نگیرد می تواند راکب و ترک نشین و دیگران را در معرض خطر قرار دهد.

هنگامی که راکب با سرعت بالا حرکت می کند، زمینه حادثه و بروز تصادف فراهم است زیرا با کوچکترین ضربه تعادل و کنترل موتورسیکلت از دست راکب خارج و در شرایط نامتعادلی موتورسیکلت واژگون شده که نتیجه آن برای راکب و ترک نشین موتور حوادث بدی رقم خواهد خورد.

طبق بررسی های صورت گرفته، خیلی از حوادث منجر به جرح و فوت مربوط به راکبان موتورسیکلت و غالب تلفات در نتیجه وارد آمدن ضربه به سر راکب و یا ترک نشین است بنابراین استفاده از کلاه ایمنی حین رانندگی برای کلیه راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت به جد توصیه می شود.

از آنجایی که سر انسان از آسیب پذیرترین قسمت های بدن است و با کوچکترین ضربه دچار آسیب و صدمات جبران ناپذیری می شود می تواند سرنوشت شومی را برای آن ها رقم زند.

رانندگی با موتورسیکلت بایستی ضمن رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از هرگونه تخلف و سرعت بالا، با حساسیت بیشتری انجام پذیرد به گونه ای که راکب بتواند با قرار گرفتن هر مانعی بر سر راه با واکنش به موقع از بروز حادثه جلوگیری کند به این معنی که بین سرعت و تعادل، تناسب برقرار باشد.

اصل واساس رانندگی پرهیز از سرعت و سایر تخلفات است که زمینه ساز بروز حوادث هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها