«محل تصادف، امکانات عبور و علائم» تعیین‌کننده سهم تقصیرند

جزئیات سهم تقصیر عابران پیاده در تصادفات

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: راکبین موتورسوار و عابرین پیاده بالای 70 درصد از تلفات ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند که در این بین، 504 نفر مرد و 87 نفر زن بوده‌اند. 337 نفر از این افراد نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۷۷۹۶۱۰
۷۰ درصد تلفات ناشی از تصادف، مختص موتورسواران و عابران پیاده

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در نشست خبری ویژه تمهیدات ترافیکی نوروز 94 با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با کاهش ۸۷ نفری متوفیان ناشی از تصادف و ۱۳ درصدی این کاهش توانست رتبه اول را در بین تمام پلیس‌های راهور استان‌ها کسب کند.

وی گفت: در این یک سال، همکاری خوب و مؤثر اصحاب رسانه باعث شد تا بخش قابل‌توجهی از اهداف راهنمایی و رانندگی تحقق یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: نیروی انتظامی در واقع یک هدف راهبردی را برای خود طراحی کرده تحت عنوان پلیس جامعه‌محور که در این راهبرد نقش رسانه نقش بی‌بدیلی است.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی با بیان این مطلب که پلیس اقتدارگرا خیلی راحت‌تر و ساده‌تر از پلیس جامعه‌محور است، ادامه داد: با در نظر گرفتن پلیس جامعه‌محور، بار سنگین‌تری را بر دوش خواهیم داشت، چرا که باید سیاست و راهبرد را جامعه‌محور در نظر گرفته و این امر نیازمند کمک آحاد مردم و اصحاب رسانه در این بین است، تا پلی را بین پلیس و مردم برای ایجاد رابطه ایجاد کنند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف راهور و نیروی انتظامی بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری بحث کاهش تلفات رانندگی است که در این راستا راهور تهران بزرگ با اهتمام همه دستگاه‌ها و حمایت‌های بین‌بخشی توانست در سال 93 با کاهش 88 نفری متوفیان در تصادفات رانندگی مواجه باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: کاهش 13 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات طبق آمار پزشکی قانون و کسب رتبه اول در بین تمام پلیس‌های راهور استان‌ها از جمله افتخارات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است.

سردار حسینی در ادامه به تحلیل تصادفات پرداخت و گفت: در 11 ماهه امسال 591 نفر تلفات ناشی از حوادث رانندگی در مناطق 22 گانه تهران بزرگ بوده اند که نسبت به سال 92 که آمار 678 نفری را داشته‌ایم، 13 درصد کاهش را مشاهده کردیم.

وی آمار تصادفات جرحی را نسبت به سال قبل 688 نفر عنوان کرد و گفت: در این حوزه نیز 4 درصد کاهش داشته و در تصادفات خسارتی نیز نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته‌ایم.

حسینی به تشریح تلفات امسال پرداخت و افزود: از 591 نفر تلفات حاصله، 167 نفر موتورسوار، 56 نفر راننده، 294 نفر عابر پیاده و 74 نفر سرنشین خودرو بوده‌اند و می‌توان گفت راکبین موتورسوار و عابرین پیاده بالای 70 درصد از تلفات ناشی از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند که در این بین، 504 نفر مرد و 87 نفر زن بوده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: 166 نفر از این آمار در صحنه جان خود را از دست داده‌اند؛ 88 نفر حین انتقال و 337 نفر نیز در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند که متأسفانه عدد فوت در بیمارستان بالاست و با توجه به این مطلب که تمرکز تمام مراکز درمانی در تهران بزرگ است، این عدد بالا زنگ خطری برای ماست.

وی مهمترین مأموریت راهور در ایام پایانی سال را پوشش ترافیکی سطح شهر به دلیل افزایش خرید مردم و سه مناسبت عمده ارزیابی کرد و گفت: پنجشنبه و جمعه آخر سال با شروع تعطیلات مصادف است، البته امروز و فردا نیز آمار با افزایش آمار مراجعات به بهشت‌زهرا مواجهیم که از ساعت 4 صبح امروز تمام مسیر منتهی به بهشت‌زهرا در پوشش پلیس راهور درآمده و طبق آخرین اخبار به دلیل پیش‌بینی به موقع پلیس راهور، وضعیت مطلوبی را شاهد بوده‌ایم که همین طرح، فردا صبح و همچنین 28 و 29 اسفند نیز اجرا خواهد شد.

سردار حسینی با اشاره به این مطلب که روزهای جمعه مراجعه پرحجمی را به بازار و مراکز خرید از جمله امین‌الملک، امامزاده حسن، تجریش، افسریه و بسیج شاهدیم، ادامه داد: با پیش‌بینی کامل نیروهای انسانی تمام تلاش خود را خواهیم کرد که مردم خرید شب عید خوبی را پیش رو داشته باشند؛ البته در پاره‌ای از مواقع معابر به صورت فوق‌اشباع درخواهد آمد، به ویژه در بازار، مولوی، قیام، شوش و صاحب‌جمع که مجبوریم برای دقایقی محدودیت‌هایی را قائل شویم تا بتوانیم به روان‌سازی تردد کمک کنیم. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها