افراد حساس به تخم‌مرغ،‌ واکسن آنفلوآنزا نزنند

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این‌که واکسن، ابتلا به بیماری آنفلوآنزارا تا 60 درصد کاهش می‌دهد، گفت افرادی که به تخم‌مرغ آلرژی دارند،‌ واکسن آنفلوآنزا تزریق نکنند.
کد خبر: ۸۳۷۹۰۱

محمدحسین سلطان‌زاده در مورد واکسن آنفلوآنزا توضیح داد: واکسیناسیون از طریق تزریق به قسمت بالایی بازو انجام می‌گیرد. بزرگسالان فقط سالی یک‌بار به واکسیناسیون نیاز دارند که از زمان تزریق دو هفته طول می‌کشد تا شخص را در مقابل آنفلوآنزا حفاظت ‌کند.

سلطان‌زاده با اشاره به این‌که واکسن آنفلوآنزا از یک نوع ویروس زنده ضعیف شده که در تخم‌مرغ رشد می‌کند، تهیه می‌شود،ادامه داد: واکسن آنفلوآنزا کاملا بی‌خطر است. اما در افرادی که حساسیت به پروتئین‌های تخم‌مرغ دارند می‌تواند حساسیت ایجاد کند. فردی که می‌داند به تخم‌مرغ آلرژی دارد،‌ نباید این واکسن را تزریق کند.

به گفته او فصل ابتلا به آنفلوآنزا بیشتر اواخر پاییز است و پزشکان واکسیناسیون را در اوایل پاییز توصیه می‌کنند و کودکان زیر 12 سال که برای اولین بار واکسینه می‌شوند نیاز به دو بار تزریق،‌ در فواصل 4 تا 6 هفته دارند. اثرات مثبت واکسیناسیون فقط برای یک فصل (‌زمستان) ‌باقی می‌ماند./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها