جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

پیشنهاد افزایش 50 تا 100درصدی جرایم رانندگی

جانشین پلیس راهور ناجا بااشاره به پیش‌بینی جریمه برای عابرانی که تخلف می‌کنند، گفت:‌ البته کار برای کاهش حوادث در میان عابران سخت‌تر است و امید می‌رود مردم با رعایت قوانین شمار حوادث و قربانیان را کاهش دهند.
کد خبر: ۸۳۶۷۵۶
عابران متخلف جریمه می‌شوند

سردار موسی امیری در گفت‌وگو با خبرنگاران دربجنورد اظهار کرد: آمار بالای کشته‌شدگان راکبان موتورسیکلت و نیز عابران پیاده یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ترافیکی است به عنوان مثال در خراسان شمالی 86 درصد از قربانیان حوادث ترافیکی را موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند که این آمار بسیار بالا است و نیاز به تدبیر راهکارهای لازم در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از قربانیان حوادث ترافیکی در سر صحنه جان خود را از دست می‌دهند گفت:7 درصد از قربانیان حوادث ترافیکی نیز درراه بیمارستان فوت‌ می‌کنند که این آمار در خراسان شمالی 12درصد است که این امر نشان از وجود نقص در عملکرد نهادهایی همچون اورژانس دارد.

جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: نیاز است تا برای کاهش این آمار ، اورژانس استان زیرساخت‌های خود را تقویت کند.

به گفته سردار امیری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در خراسان شمالی، دوطرفه بودن محور بجنورد به جنگل گلستان است که آمار بسیاری از کشته‌شدگان حوادث ترافیکی استان مربوط به حوادث این محور است. به‌طوری‌که در پنج ماه نخست امسال 199 فقره حادثه ترافیکی در محور بجنورد به جنگل گلستان گزارش‌شده است که 178 نفر در حوادث رانندگی این محور مجروح و 35 نفر نیز کشته شدند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا از مسئولان خواست تا به روند اجرای پروژه راه‌سازی بجنورد به جنگل گلستان برای کاهش حوادث رانندگی در این محور سرعت دهند.

سردار امیری از کاهش وقوع حوادث ترافیکی در کشور و استان خبر داد و گفت: در درون شهرها کاهش سوانح بیشتر بوده است.

جانشین فرمانده پلیس راهور ناجا همچنین با بیان اینکه 34 درصد تصادفات کشور بر اثر واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، اظهار کرد: واژگونی ناشی از خستگی، خواب آلودگی، راه طولانی، نبود تنوع بصری و امکانات رفاهی از مهمترین علل تصادفات در کشور است.

وی ادامه داد: سرعت غیرمجاز به عنوان یکی دیگر از دلایل، سهم 24 درصدی در وقوع تصادفات دارد که این معضل فقط مربوط به ایران نیست و در سراسر دنیا مشکل سازاست، بنابراین باید راهکارهای فراوانی همانند فرهنگ سازی مد نظر قرارگیرد.

وی یادآورشد:عدم توجه به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، خطر وقوع تصادفات را به چهار تا 10 برابر افزایش خواهد داد.

سردارامیری با اشاره به وجود 210 هزار کیلومتر راه در کشور افزود: از این مجموع 120 کیلومتر راه روستایی و فرعی است که سهم تصادفات راه‌های فرعی به روستایی در کشور حدود 20 درصد است.

وی در خصوص کیفیت خودروها نیز اظهار کرد: مقرر است با همکاری پلیس ایران، شرکت عقاب افشان و شرکت سوئدی سازنده اتوبوس اسکانیا، استانداردهای اتوبوس اسکانیا به لحاظ بدنه، ستون، سقف و ضعف ایمنی در آتش سوزی ارتقاء یابد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها