رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد:

توقیف ۳۰هزار خودرو به دلیل انجام تخلفات حادثه‌ساز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان این‌که پلیس راهور آمادگی صددرصدی از لحاظ تجهیزات انسانی و فیزیکی برای آغاز جشن بازگشایی مدارس دارد، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰هزار خودرو با انجام تخلفات حادثه‌ساز، متوقف شده‌اند.
کد خبر: ۸۳۲۰۱۳

به گزارش مهر، سردار سیدتیمور حسینی از اجرای طرح برخورد با تخلفات شبانه و رانندگان پرخطر تا پایان سال خبر داد و بیان کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که در کدام نقطه از پایتخت این تخلفات انجام شده باشد؛ شنیده‌ها حاکی است کنترل خیابان‌هایی که به‌عنوان پاتوق برای ماشین‌سواران شبانه انتخاب شده بود، باعث متفرق شدن این رانندگان و هجوم آنها به خیابان‌های دیگر شده است.

وی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین یگان امداد با پلیس راهور برای برخورد با رانندگان متخلف شبانه در اتوبان‌ها و خیابان‌های پرتردد نیز خبر داد و عنوان کرد: پلیس بدون اغماض، با تمامی تخلفات رانندگی برخورد خواهد کرد. البته این به آن معنا نیست که چون پلیس با یک تخلفی برخورد می‌کند، دیگر آن تخلف انجام نمی‌شود.

عابران بیشتر آسیب می‌بینند

حسینی با اشاره به آمار تلفات راهنمایی و رانندگی از ابتدای فروردین ماه تا پایان مرداد افزود: امسال پنجمین سالی است که موفق به حفظ روند رو به کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای شده‌ایم. بر اساس آمار پزشکی قانونی از ابتدای سال تاکنون ۱۹۲ مورد فوت ناشی از تصادفات رانندگی در پایتخت رخ داده است که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تعداد ۱۳ نفر کاهش را نشان می‌دهد که معادل 6درصد کاهش برآورد می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران خاطرنشان کرد: از این تعداد ۵۶ نفر معادل ۲۹ درصد از کل کشته‌شدگان را موتورسیکلت‌سواران، ۲۱ درصد را سرنشینان وسایل نقلیه و ۴۷ درصد معادل ۹۱ نفر را عابران پیاده تشکیل داده‌اند؛ از این میزان 3درصد نیز وضع نامعلومی داشته‌اند.

حسینی با اعلام این‌که از تعداد ۱۹۲ کشته شده حوادث رانندگی، ۱۶۷ نفر معادل ۷۶ درصد را مردان و ۲۵ نفر معادل ۱۳ درصد را زنان به خود اختصاص داده‌اند، یادآور شد: تمام تلاش بنده و همکارانم در مجموعه پلیس راهور، توجه بیشتر به قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش میزان تلفات تصادفات راهنمایی و رانندگی است.

4 طرح ویژه

وی در ادامه از اجرای چهار طرح بزرگ پلیس راهور همزمان با آغاز فصل بازگشایی مدارس خبر داد وبیان کرد: بر این اساس کنترل تخلفات سرویس‌های مدارس، برخورد با تخلفات ساکن، برخورد با وسایل نقلیه دودزا و کنترل معاینه فنی خودروها، چهار طرح بزرگی هستند که در نیمه‌دوم امسال با جدیت اجرا خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برخورد با تخلفات موتورسیکلت‌سواران را نیز از جمله دیگر طرح‌های در دست اجرای ماموران پلیس راهور برشمرد و بیان کرد: چهار تخلف عمده که نباید موتورسیکلت‌سواران مرتکب آن شوند عبارت است از: عدم رعایت قوانین مربوط به تردد در گذرگاه‌های عابر پیاده، خطوط ویژه و معابر ممنوعه، عدم توقف پشت خط ایست، عدم استفاده از کلاه ایمنی و همچنین سرعت غیرمجاز. اینها خط قرمزهایی است که در صورت عدم رعایت از سوی موتورسیکلت‌سواران، ماموران پلیس راهور بلافاصله نسبت به توقف موتورسیکلت و انتقال آن به پارکینگ اقدام خواهند کرد.

جرم، تصرف پیاده‌راه

حسینی درباره اقدامات برخی سازمان‌ها و نهادها برای اختصاصی کردن معابر با تبدیل حاشیه پیاده‌راه‌ها به پارکینگ‌های خصوصی و نصب موانع فیزیکی در معابر، عنوان کرد: هیچ فرد، صنف، سازمان و نهادی حق تصرف معابر عمومی به‌عنوان جای پارک یا پارکینگ اختصاصی را ندارد و از آنجایی که معابر به‌عنوان حریم عمومی محسوب می‌شوند، این کار تخلف است و حتی جنبه جرم نیز پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این‌که پلیس در صورت مشاهده چنین تخلفاتی، نسبت به رفع آن و همچنین جریمه افرادی که اقدام به این کار کرده‌اند، مبادرت می‌کند، توضیح داد: تذکر لسانی فقط مربوط به مراکز و نهادهایی می‌شود که از قبل نسبت به نصب تابلوی استثنا در جلوی محدوده مورد نظر خود اقدام کرده‌اند. البته ما این موضوع را نیز نمی‌پسندیم، اما در برخی موارد سلسله مراتب و اصولی وجود دارد که با توجه به شرایط، ناگزیر به انجام آن هستیم.

حسینی همچنین درباره پارکینگ‌ها و توقف خودروها در مکان‌هایی که باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود نیز ابراز کرد: برابر قانون، توقف منجر به سد معبر حتی اگر در آن محل تابلویی نیز وجود نداشته باشد، شامل پرداخت جریمه ۳۰هزار تومانی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها