رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در 23 روز گذشته شاهد 13 هزار و 700 مورد کشته و زخمی شدن در جاده‌های کشور بودیم که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل در میزان کشته‌ها 9 درصد و در میزان مصدومین 2 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۳۶۵۳۳

به گزارش سایت پلیس، سردار تقی مهری تصریح کرد: طی پنج ماه گذشته در استان فارس نیز 581 نفر به دلیل تصادف جان خود را از دست دادند که رقم بالایی است، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به دلایل تصادفات، یادآور شد: خواب‌آلودگی، سرعت زیاد و خستگی از مهم‌ترین دلیل تصادفات است، بنابراین مردم باید توجه داشته باشند که زمان تردد در جاده‌ها به عنوان طول مسافرت است و چنانچه احساس خستگی کردند باید خودرو را متوقف و استراحت کنند. رئیس پلیس راهور ناجا درخصوص افزایش تعداد دوربین‌های جاده‌ای نیز بیان کرد: اکنون 400 دوربین نظارتی در کشور وجود دارد که قرار است تعداد آنها به 1800 دوربین افزایش پیدا ‌کند. وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی تعداد دوربین‌های جاده‌ها افزایش می‌یابد و همچنین ماموران کنترل نامحسوس نیز در خودروهای عمومی حضور پیدا می‌کنند.

مهری ادامه داد: مسافران باید توجه داشته باشند که طی روزهای پایانی تعطیلات تابستان تردد در جاده‌های کشور بیشتر می‌شود بنابراین باید رعایت بیشتر قوانین را مد نظر قرار دهند به‌خصوص حاضران در خودرو باید محیط را برای راننده آرام کنند. سردار مهری درباره وضع استاندارد خودروهای تولید داخل نیز بیان کرد: سه موضوع ترمز، کیسه هوا و استحکام از جانب پلیس مورد تاکید است که هر سه این موارد در خودروهایی که امروزه پلاک می‌شود رعایت شده است، از طرفی دیگر حتی استاندارد آلایندگی خودرو نیز از نگاه پلیس بسیار مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها