جام جم ورزشی: دربی میلان یکی از پربیننده ترین دربی های دنیاست. امروز شاهد این دربی بسیار جذاب خواهیم بود.
کد خبر: ۸۳۵۰۳۲
دربی میلان، یک دنیا هیجان

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم های آث میلان و اینترمیلان امروز از ساعت 17:30 دقیقه مقابل یکدیگر قرار می گیرند، یعنی از دقایقی دیگر.

دو تیم میلانی برای دویست و پانزدهمین بار در تاریخ مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند. در واقع این دو تیم از لحاظ قرار گرفتن مقابل یکدیگر در میان سایر همشهری های بزرگ دنیای فوتبال رکورددار هستند. این دو تیم آمار تقریبا نزدیکی هم در زمینه پیروزی بر یکدیگر دارند، به این ترتیب که اینتر 76 مرتبه به حریف همشهری خود غلبه کرد و میلان 74 بار.

اگر بخواهیم تعداد گل هایی که در کل این دربی ها به ثمر رسیده حساب کنیم باید بگوییم اینترمیلان با نتیجه 291 بر 287 از حریف خود پیش است!

دو تیم در 6 بازی اخیر که در سه سال گذشته داشتند، هیچ یک نتوانستند بیش از یک گل به حریف خود بزنند و در این 6 دیدار دو پیروزی سهم میلان و یک پیروزی سهم اینتر بوده است و بقیه بازی‌ها با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

اولین دیدار که تیم اینتر میلان به مصاف تیم آث میلان رفت به سال 1910 میلادی در رقابت‌های جام حذفی ایتالیا بر می‌گردد که این دیدار با پیروزی روسونری با نتیجه 3 بر 2 به پایان رسید.

بهترین گلزن دربی شهر میلان آندری شوچنکو بازیکن سابق روسونری با 14 گل است و در پشت سر آن جوزپه مه‌آتزا اسطوره ایتالیایی که 12 گل را با تیم اینتر و یک گل را با تیم میلان به ثمر رساند است قرار دارد.

بیشترین بازی دربی شهر میلان را پائولو مالدینی ستاره باشگاه آث میلان با 56 بازی و بعد از او خاویر زانتی اسطوره باشگاه اینتر با 47 بازی انجام داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها