هرچند دولت براساس تکلیف قانون بودجه سال جاری موظف به حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه نقدی شد و سعی کرد با وسواس زیاد نسبت به شناسایی متمولان اقدام کند اما دراین میان خانوارهایی بودند که به دلیل اشتباه آماری از دریافت یارانه حذف شدند که پس از بررسی اعتراض دوباره به چرخه یارانه بگیران بازگشتند.
کد خبر: ۸۳۴۰۴۷
یارانه هایی که بازگشت!

به گزارش ایرنا، دولت در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از اواخر سال گذشته نسبت به حذف گروهی از افراد با درآمد بالا اقدام کرده بود و در سال جاری نیز می بایست طبق تبصره 20 قانون بودجه دهک های بالای درآمدی را حذف کند اما تمام مسئولان ارشد کشور از همان ابتدای امر نسبت به سختی این کار هشدار داده و حتی احتمال دادند که در حذف یارانه بگیران امکان اشتباه وجود داشته باشد.

برهمین اساس بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همان آغاز حذف یارانه بگیران پردرآمد اعلام کرد که در مسیر اجرای طرح حذف یارانه غیرنیازمندان امکان بروز خطای نوع اول (شمول افرادی که باید حذف شوند) و خطای نوع دوم (حذف افرادی که نباید حذف شوند)وجود دارد و برهمین اساس با در نظر داشتن این موضوع در چند ماه گذشته مطالعات دقیق کارشناسی صورت گرفته تا در فرایند حذف اقشار غیرنیازمند کمترین خطا و اشتباه رخ دهد.

لیکن بروز خطا و اشتباه در این مسیر اجتناب ناپذیر است لذا درخواست می شود اشتباهات احتمالی در هنگام اجرای طرح با سعه صدر تحمل شود و حذف شدگان مطمئن باشند که تمهیدات لازم برای رسیدگی به شکایات آنها در نظر گرفته شده است.

همچنین وزارت کار اعلام کرد که پس از ثبت اعتراض از طریق سامانه yaraneh10.ir (موضوع کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه ها)حداکثر تا 15 روز به این اعتراضات پاسخ داده می شود بنابراین این سامانه از 5 خرداد ماه برای معترضان قابل دسترس شد.

در همین راستا بود که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از همان روزهای ابتدایی دریافت اعتراض کار بررسی وضعیت حذف شدگان را دردستور کار قرار داد تا اینکه در نهایت یارانه 16 هزار نفر از معترضین دوباره برقرار شد.

نکته جالب اینجاست که در بررسی های مجدد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یارانه هیچکدام از معترضان پردرآمدی که اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده بودند، مجددا برقرار نشده و این امر نشان از دقت بالا و حساسیت در بررسی ها دارد.

برقراری یارانه 16 هزار نفر از معترضین

قائم مقام وزیر تعاون با قانونی دانستن اقدام وزارت کار برای شناسایی گروههای پردرآمد از برقراری یارانه بیش از 16 هزار نفر از معترضین به حذف یارانه خبر داد و گفت: تاکنون دو میلیون نفر از پردرآمدها شناسایی و یارانه آنها حذف شده است.

وی افزود: کار شناسایی و بررسی گروه های پردرآمد کماکان ادامه دارد و حذف شدگان می توانند اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند تا پس از بررسی مجدد چنانچه یارانه آنها اشتباهی حذف شده است، پرداخت آن از سر گرفته شود.

ابوالحسن فیروزآبادی درباره ملاک هایی همچون ملک و خودرو برای حذف یارانه بگیران نیز گفت: کمیته بررسی وزارت کار هنوز به این موارد ورود نکرده اما در مجموع تحت عنوان وسع، میزان قدرت هزینه کرد را با معیارهایی که داریم اندازه گیری می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
۰
۰
...چرا پول امام زمان من رتا قطع كردی خدا تو را
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها