رئیس سازمان مدیریت با بیان اینکه با انصراف و حذف چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران در پرداخت ۴۸۰۰ میلیارد تومان از یارانه نقدی صرفه جویی کردیم افزود: همین مبلغ را در اجرای طرح تحول سلامت به خود مردم بازگرداندیم.
کد خبر: ۸۲۸۸۱۳
صرفه‌جویی ۴۸۰۰ میلیارد تومانی با حذف یارانه ۴.۴ میلیون نفر

به‌گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت در گفتگوی تلویزیونی یکی از مشکلات دولت یازدهم را از ابتدای کار انحراف از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دانست و افزود: قرار بر این بود که نیمی از منابعی که از افزایش قیمت ها حاصل می شود به طور مستقیم به مردم داده شود، 30 درصد آن به طرح های تولیدی اختصاص یابد و 20 درصد مابقی هم به منابع دولت اضافه شود.

سخنگوی دولت افزود: این در حالی است که علاوه بر 50 هزار میلیارد تومان پرداختی به مردم سالانه 11 هزار و 300 میلیارد تومان دیگر هم از خزانه عمومی برداشت و بین مردم توزیع شد.

نوبخت تصریح کرد: مردم بدانند توزیع مبلغ 45 هزار و 500 تومان به ازای هر نفر بر خلاف قانون است و بر اساس قانون، نیمی از آن باید پرداخت شود.

وی با اشاره به انصراف دو میلیون و 400 هزار نفر از دریافت یارانه ها افزود: بر اساس قانون، دولت با شناسایی پردرآمدها تا کنون یارانه دو میلیون نفر دیگر را قطع کرده است.

نوبخت با بیان اینکه درآمد بسیاری از مردم در کشور معلوم نیست، گفت: تلاش ما بر آن بوده است که با حصول اطمینان از پردرآمد بودن افراد اقدام به قطع یارانه آنها کنیم و در صورت اشتباه در تشخیص هم امکان اعتراض مردم را فراهم کردیم.

وی با بیان اینکه با انصراف و حذف چهار میلیون و 400 هزار نفر از یارانه بگیران در پرداخت 4800 میلیارد تومان از یارانه نقدی صرفه جویی کردیم افزود: همین مبلغ را در اجرای طرح تحول سلامت به خود مردم بازگرداندیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: بنا داریم یک هزار میلیارد تومان دیگر از همین منابع صرفه جویی شده را به تولید کنندگان پرداخت کنیم و ما به التفاوتی را هم برای وام ارزان قیمت مسکن به زوج های جوان اختصاص دهیم.

نوبخت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست که افراد نیازمند را شناسایی و یارانه را به آنها پرداخت کنید؟ افزود: افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی در کشور 10 میلیون نفر هستند که در صورت اجرای این پیشنهاد باید 66 میلیون نفر را حذف کنیم در حالی که بسیاری از آنها برای دریافت یارانه ها محق هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها