گزارشی از یک برنامه رادیویی که به چالش‌های فرهنگی می‌پردازد

سایه‌ روشن فرهنگ در رادیو

برنامه رادیویی «حوض نقره» به مناسبت روز ملی سینما گفت و گو با عزت الله انتظامی و محمدعلی کشاورز را تدارک دیده است.
کد خبر: ۸۳۳۹۷۱
خاطرات انتظامی و کشاورز از سینما روی آنتن رادیو ایران

ریحانه یزدان دوست تهیه کننده برنامه «حوض نقره» گفت: 21 شهریور ماه روز ملی سینماست برای همین «حوض نقره» در روز جمعه 20 شهریور، به ورود سینما به ایران در زمان مظفرالدین شاه قاجار می پردازد و در بخش های مختلف تاریخچه سینمای ایران را بیان می کند.

وی افزود: «تینا میرکریمی» گزارشگر برنامه «حوض نقره» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران به مناسبت روز ملی سینمابه خانه عزت الله انتظامی می رود و درخصوص موزه سینمای ایران صحبت می کند همچنین در عیادت با محمدعلی کشاورز در منزلشان در خصوص فیلم هایی که او بازی کرده به گفتگو می نشیند.

یزدان دوست در گفتگو با فارس گفت: بیان اولین فیلم های صامت «آبی و رابی»، فیلم ناطق «جعفر و گلنار» معرفی اولین عکاس ابراهیم خان باشی، اولین فیلمبردار خان بابا معتضدی از دیگر بخش های این برنامه است.

یزدان دوست خبرهای سینما و تئاتر، گزارش با آپاراتچی های قدیمی سینما را از دیگر بخش های این برنامه هنری دانست و افزود: صحبت این دوستان جالب است آن هم درزمانی که فیلم هابه صورت نگاتیو بوده و دیجیتالی نبوده است.

«حوض نقره» جمعه از ساعت 16 با گویندگی مهرناز فقیهی و کارشناسی مصطفی محمودی و سعیده جانی خواه از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها