جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت کشورمان که شامگاه یکشنبه با حضور در تماشاخانه ایرانشهر، زنگ افتتاح نمایش «گل و قداره» به کارگردانی بهزاد فراهانی را به صدا درآورد، بار دیگر به حضور چهره‌های ورزشی در تئاتر واکنش منفی نشان داد.
کد خبر: ۸۳۳۳۹۲

به گزارش جام‌جم، مشایخی که در یکی دو سال اخیر و در مجالس مختلف به حضور چهره‌های ورزشی در عرصه بازیگری واکنش‌های تندی نشان داده بود، در مراسم افتتاحیه نمایش «گل و قداره» هم ضمن تاکید بر خاص بودن حرفه بازیگری نارضایتی خود را از این وضع ابراز کرد و گفت: اگر کسی فوتبالیست یا والیبالیست است من نوکرش هم هستم؛ اما این به تئاتر ربطی ندارد. بازیگر آثار ماندگاری چون «هزاردستان» و «کمال‌الملک» در این مراسم به ذکر خاطره‌ای تئاتری پرداخت و افزود: سال‌ها پیش قرار بود در نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی هادی مرزبان بازی کنم. برای همین چون چند سال از عرصه تئاتر دور بودم، از او خواستم یک ماه اختصاصی با من تمرین کند.

مشایخی طبق عادت همیشگی‌اش در این مراسم یاعلی مدد گفت و این بیت از حافظ را خواند: گر در سرت هوای وصال است حافظا/ باید که خاک درگه اهل هنر شوی. در ابتدای این مراسم که افرادی چون جهانگیر الماسی، ایرج راد، پرویز تائیدی، شقایق فراهانی، فهیمه رحیمی‌نیا، شکرخدا گودرزی، هادی مرزبان، فرزانه کابلی، یارتا یاران، اسی نیک‌نژاد، محمد ساربان، مسعود فروتن و یوسفعلی میرشکاک حضور داشتند، بهزاد فراهانی نویسنده، کارگردان و بازیگر با گریم و لباس نمایش «گل و قداره» پشت تریبون قرار گرفت و درباره این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه کرد. بازیگر آثاری چون «کت جادویی» و «امام علی (ع)» که نمایشنامه «گل و قداره» را با نگاهی آزاد به داستان «داش آکل» نوشته است، درباره این اقتباس گفت: کار روی این نمایشنامه بیش از 12 سال وقت برده است. من هدایت را خالق نمایشنامه‌نویسی ایران می‌دانم، چون پیش از او شخصیت‌پردازی داستانی وجود نداشت. در نمایش «گل و قداره» که داستان رقابت عشقی داش آکل و کاکا رستم را روایت می‌کند، بازیگرانی چون بهزاد فراهانی، مریم رحیمی، روژین رحیمی، امیرمهدی کیا، نقی سیف جمالی، سیاوش چراغی‌پور و محسن بهرامی بازی می‌کنند.

این نمایش ساعت 20 و 30 دقیقه هر شب در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها