قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نامه علی لاریجانی رئیس مجلس به حسن روحانی رئیس‌جمهور مبنی بر غیرقانونی بودن شناسایی و حذف یارانه پردرآمدها توسط وزارت کار این اقدام را قانونی دانست و گفت: حذف‌شدگانی که اطلاعات غلط بدهند، یک برابر جریمه می‌شوند نه سه برابر.
کد خبر: ۸۳۳۱۰۶

سیزدهم شهریورماه جاری، علی لاریجانی، رئیس مجلس طی نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را غیرقانونی دانسته بود.

ابوالحسن فیروز‌آبادی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: اختلاف نظری در این زمینه وجود داشته و در آیین‌نامه‌ای که نوشته شده وزارت کار قانونا موظف به انجام این کار شده است، اما آیین‌نامه اشکالاتی دارد که بزودی اصلاح می‌شود.

وی در پاسخ به این که آن دسته از افرادی که اطلاعات اقتصادی خود را در تعهدنامه الکترونیکی اشتباه وارد کنند چه‌میزان جریمه می‌شوند، گفت: اگر اطلاعات خود را غیرواقعی درج کنند یارانه‌ای که در سال 93 به آنها پرداخت شده همان یک برابر از آنها گرفته می‌شود.

فیروزآبادی در پاسخ به این‌که تاکنون چه‌میزان از پردرآمدها شناسایی و حذف شده‌اند، بیان کرد: حدود دو میلیون نفر شناسایی شده‌اند و یارانه آنها حذف شده است.

حذف‌شدگان می‌توانند اعتراض خود را در سامانه مربوط وارد کنند و پس از تکمیل تعهدنامه الکترونیکی، اعتراض بررسی و در صورتی که یارانه آنها به ‌اشتباه حذف شده باشد، پرداخت از سر گرفته می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها